اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رییس دفتر «اِمرو»: فقط ایران در موضوع واکسن کرونا عقلانیت به خرج داد

وقتی ساز و کار کووکس نتوانست مشکل دنیا در تأمین واکسن را حل کند، رییس دفتر «اِمرو» گفت: تنها کشوری که در این زمینه عقلانیت به خرج داد، ایران بود. رفت روی پای خودش ایستاد.

رییس دفتر «اِمرو»: فقط ایران در موضوع واکسن کرونا عقلانیت به خرج داد

گروه سلامت خبرگزاری فارس- «حمیدرضا جمشیدی»، رییس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید واکسن برکت، با اشاره به تمجید رییس دفتر «اِمرو» از سیاست واکسنی ایران گفت: «سازمان جهانی بهداشت کشورهای دنیا را به 5 بخش تقسیم کرده. منطقه ما (منطقه مدیترانه شرقی) که شامل 20 و چند کشور شامل کشورهای خاورمیانه، پاکستان و... است، به منطقه «اِمرو»(EMRO) معروف است. در حال حاضر و به همت جوانانی که در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و گروه دارویی برکت در دوران کرونا تلاش چشمگیری داشتند، ما تنها تولیدکننده واکسن کرونا و بزرگترین تولیدکننده ماسک در منطقه امرو هستیم و در تولید بیشتر داروهای کرونا هم به خودکفایی رسیده‌ایم.

در مقطعی که همه کشورها به شدت معترض بودند که چرا ساز و کار «کووَکس» در سازمان جهانی بهداشت نتوانست مشکل دنیا در تأمین واکسن را حل کند، رییس دفتر امرو گفت: تنها کشوری که در این زمینه عقلانیت به خرج داد، ایران بود. رفت روی پای خودش ایستاد. شما هم بروید استارت خط تولید واکسن کرونا را به‌عنوان یک کالای اساسی بزنید.»

جمشیدی در ادامه افزود: «کووکس، یک معاهده بین‌المللی زیر نظر WHO بود. کار زیبایی هم بود چون می‌خواست عدالت در توزیع واکسن کرونا در دنیا رعایت شود. این ساز و کار می‌گفت: همه تولیدکنندگان واکسن، واکسنشان را بریزند در سبد کووکس. همه کشورهایی هم که پول دارند، پولشان را در این سبد بریزند. ما با این موجودی، 20 درصد دنیا را واکسینه می‌کنیم. بر اساس این ایده، کشورها آمدند پول‌هایشان را در کووکس ریختند. اما تولیدکنندگان واکسن شامل آمریکا و اروپایی‌ها گفتند: نه! اولویت با کشور خودمان است. حتماً یادتان است ایران با چه مصائبی بعد از 2، 3 ماه توانست 177 میلیون دلار پول در کووکس بریزد تا در ازایش 16.8 میلیون دُز واکسن دریافت کند. اما اتفاقی که افتاد، هیچ تولیدکننده‌ای واکسنش را به کووکس نداد.»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول