اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 20 هزار و 595 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 16 هزار میلیارد تومان نزدیک شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 20 هزار و 595 واحد همراه شد.

رشد 20 هزار و 595 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 16 هزار میلیارد تومان نزدیک شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر رشد قیمت دلار و نیز رشد سوددهی شرکت‌های بورسی رو به رشد است، به گونه‌ای که شاخص کل امروز در پایان معاملات با افزایش 20 هزار و 595 واحد به رقم یک میلیون و 453 هزار و 796 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 5 هزار و 421 واحد به رقم 418 هزار و170 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 844 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 9.4 میلیارد سهام حق‌قدم و اوراق مالی در قالب 932 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 708 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس را نیز به این مبلغ بیفزاییم ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از 15 هزار و 919 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند و بیش از یک درصد نسبت به روز قبل رشد داشتند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.4 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 1.3 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.6 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.2 درصد رشد کرد.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

نمادهای شاخص‌ساز امروز شامل فولاد مبارکه، پتروشیمی پارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین،‌گل‌گهر، پتروشیمی خلیج‌فارس، مپنا و چادرملو بودند.

نمادهای پرتراکنش شامل سپیدماکیان، فولاد مبارکه،‌ شستا، دارویی برکت، ملی مس ایران، مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری،  و لیزینگ کارآفرین بودند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 340 واحد رشد به رقم 20 هزار و 789 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از یک میلیون و 136 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 3.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 471 هزار فقره معامله و به ارزش  8 هزار و 713 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای آریا ساسول، گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، فرابورس و فولاد ارفع بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهایی که امروز بیشتر معامله شد شامل صنعتی دوده‌ فام، بانک دی، محصولات کاغذی لطیف، توسعه و عمران استان کرمان،‌گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین بوده‌اند.

به گزارش فارس، گرچه بازار سرمایه بستر مناسبی برای تأمین مالی شرکت‌ها بورسی و فرابورسی به شمار می‌رود اما هنوز تنها 10 درصد از تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس انجام می‌شود و 90 درصد بقیه از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد و یکی از دلایل رشد بورس در روزهای اخیر افزایش نرخ دلار در بازار و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی که اکنون فصل برگزاری مجامع این شرکت‌ها است و اکثر این شرکت‌ها سود شناسایی کرده‌اند. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید سرمایه‌گذاران حتما از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله و با مطالعه و مشاوره اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول