اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه جامعه هستند

امام جمعه شهرستان سقز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سنگ بنای تمام فرائض دینی است، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه و دلسوز جامعه هستند.

آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه جامعه هستند

ماموستا سیدحسین حسینی در گفت‌وگوی با خبرنگار فارس در سقز، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم و همچنین تبریک دهه‌ امر به معروف و نهی از منکر به اهمیت و فضایل این دو فریضه الهی پرداخت و اظهار کرد: خداوند بارها در قرآن مجید، پیامبر و اهل بیت (ع) به امر به معروف و نهی از منکر امر کرده‌اند و این مهم نیز باید مورد توجه همگان باشد.

وی با تاکید بر درک صحیح از معنی این دو فریضه مهم اذعان داشت: باید به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم و بعنوان یک واجب دینی نباید فراموش یا ترک شود.

ماموستا حسینی با بیان اینکه خوش قولی، اخلاق حسنه، گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک از فریضه‌های امر به معروف به شمار می‌رود، تاکید کرد: این امر فقط نباید در حد حرف به شمار برود بلکه باید شنید و به آن عمل کرد.

خطیب جمعه سقز با بیان اینکه ما باید اعمال و کردار خود را زیر سایه امر به معروف و نهی از منکر حفظ کنیم، گفت: عمل صالح، کمک به فقرا و مستضعفین، صبر در برابر گرفتاری و بلایا، صدقه، عفو و گذشت را بعنوان یک معروف همیشه در دستورالعمل کارهای روزمره خود قرار دهیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سقز در ادامه به قیام فرزند و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: مبارزه با ظلم و زورگویی بعنوان یک منکر از جمله اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) برای جهان اسلام و هدایت جامعه بوده است.

وی اضافه کرد: همه به این امر مهم واقف هستیم که اصلاح جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر میسر نخواهد بود.

ماموستا حسینی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سنگ بنای تمام فرائض دینی است، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه و دلسوز جامعه هستند.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به آیه مباهله، به نحوه کمک با اخلاص امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به نیازمندان، بینوایان و اسیران در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال در راستای امر به معروف پرداخت.  

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول