اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر

معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی گواتر، نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستاندشتیاری آغاز شد.

آغاز برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر

حمید رضا نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از زاهدان، اظهار کرد: در سال جاری با اقدامات صورت گرفته و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش جمعی شیلات، دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت قرار گرفتند.

معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در سال آتی با توجه به اقدامات زیر بنایی شیلات در مجتمع گواتر و ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان خواهیم بود.

وی افزود:  اقدامات مناسب بهره برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان و بویژه ادارات دامپزشکی شهرستانهای چابهار و کنارک،  همچنین  مشاوره ها وکمک های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیر بنایی شیلات استان و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی کرده است.

وی تصریح کرد: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود  بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: امسال  بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی همچون نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید، مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع و... باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما علی رغم مسائل و مشکلات مذکور در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.

وی ادامه داد: آبزی پروری و بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۴ شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد و از مزیت های منطقه بوده که فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشته باشد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول