اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برپایی عزاداری حسینی در هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی البرز در سامانه بیرق اشاره کرد و گفت: مجوز لازم برای این هیأت‌ها صادر شده است و هیأت‌هایی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند باید در این سامانه درخواست «هیأت موقت در ایام کرونا» بدهند تا هرچه زودتر مجوز لازم برای فعالیتشان صادر شود.

برپایی عزاداری حسینی در هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به فرارسیدن ایام عزای حسینی با تاکید بر اینکه محرم و عاشورا قله فرهنگ اسلامی است،‌ گفت: امیدواریم که محرم امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا به بهترین شکل ممکن برگزارشود و تبلیغات اسلامی از همه امکانات برای تحقق این هدف استفاده می‌کند.

وی در ادامه به ثبت‌نام یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی البرز در سامانه بیرق اشاره کرد و افزود: مجوز لازم برای این هیأت‌ها صادر شده است و هیأت‌هایی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند باید در این سامانه درخواست «هیأت موقت در ایام کرونا» بدهند تا هرچه زودتر مجوز لازم برای فعالیتشان صادر شود.

این مقام مسؤول با بیان امسال فعالیت تمام هیأت‌های مذهبی در محرم و صفر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اگر همه هیأت‌های مذهبی فعال باشند از تجمع در هیأت جلوگیری و جمعیت عزادار در بین هیأت‌ها تقسیم می‌شود و خطر ابتلا به کرونا کمتر خواهد شد.

ولائی‌برحق در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهم برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ایام محرم اشاره کرد و توضیح داد: چهارپویش همزمان با آغاز محرم در البرز آغاز شده است. اولین پویش، پویش روضه‌های کوچه‌هاست که با اجرای آن متقاضیان با ارسال عدد پنج به سامانه ۱۰۰۰۸۸۱۰۰۱ از روضه اباعبدالله‌الحسین بهره‌مند می‌شوند به این شکل که مداح در کوچه‌ها و محلات حاضر می‌شود و مداحی می‌کند و مردم کوچه از این مراسم فیض می‌برند.

مدیرکل تبلیغات البرز در ادامه درباره اجرای پویش روضه تلفنی توضیح داد و گفت: برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله کهولت سن نمی‌توانند در مجالس عزای حسینی حاضر شوند برای همین با شرکت در پویش روضه تلفنی و ارسال عدد چهار به سامانه مذکور می‌توانند از روضه تلفنی بهره‌مند شوند.

عزاداری در یک تماس تلفنی . . .

وی با بیان اینکه در این پویش مداحان با متقاضیان در ساعت هماهنگ‌شده تماس می‌گیرند و روضه‌خوانی می‌کنند، افزود: مداحانی که در اجرای این پویش با ما همکاری دارند در قالب ادای نذر به صورت رایگان برنامه اجرا می‌کنند.

این مقام مسؤول همچنین به اجرای پویش کوچه‌های حسینیه اشاره کرد و افزود: مردم در این طرح سعی می‌کنند فضا و محله خودشان را با مزین به پرچم سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) می‌کنند و رنگ و بوی حسینی و عزای حسینی را به معرض نمایش می‌گذارند که در نهایت ۴۰ محله برتر در استان البرز شناسایی می‌شوند و از آنها تقدیر خواهد شد.

ولائی‌برحق در ادامه از پویش نذر پرچم به عنوان چهارمین پویش عزای حسینی در استان یاد کرد و گفت: در این پویش متقاضیان می‌توانند عدد ۶ را به سامانه مذکور ارسال کنند و با حضور در ادارات تبلیغات اسلامی پرچم عزای حسینی بگیرند و به در منزلشان نصب کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه هیأت‌های مذهبی استان با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برپایی سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) را در دستور کار قرار داده‌اند، تصریح کرد: توقع این است طبق سنوات گذشته هیأت‌های مذهبی با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده این مراسم را باشکوه برگزار کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول