اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا با ترکمنستان در زمینه دیپلماسی انرژی

سازمان امنیت و همکاری اروپا، همکاری با ترکمنستان در زمینه دیپلماسی انرژی را موفقیت آمیز دانست.

همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا با ترکمنستان در زمینه دیپلماسی انرژی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «جان مک گریگور» ، سفیر سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا گفت: این سازمان با ترکمنستان در زمینه‌های مختلف دیپلماسی انرژی و ایجاد ظرفیت برای ارتقای امنیت انرژی همکاری موفقی داشته است.

به گفته وی ، فعالیت سازمان امنیت و همکاری اروپا مکمل برنامه ملی ترکمنستان برای توسعه دیپلماسی انرژی برای سال‌های 2021 تا 2025 است.

 وی گفت: ارتقای امنیت انرژی یکی از اولویت های سیاست خارجی ترکمنستان است ، زیرا این کشور تولید کننده و صادر کننده اصلی گاز طبیعی است.

گریگور گفت: طی 10 سال گذشته، تعدادی دوره آموزشی، سمینار و سخنرانی در زمینه تجارت گاز مرزی و مکانیسم‌های تعیین قیمت گاز طبیعی و همچنین موضوعات مهم دیگر را ترتیب داده‌ایم.

وی ادامه داد: فرصت‌هایی را برای ترکمنستان برای تبادل بهترین شیوه‌ها با سایر کشورها، بحث در مورد اولویت‌های ملی و استفاده از تجربیات سایر کشورهای صادرکننده انرژی را فراهم کرده‌ایم.

پیشتر گزارش شده بود که ترکمنستان علاقمند به توسعه یک استراتژی مشترک با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه امنیت انرژی پایدار است.

لازم به یادآوری است که قبلاً سازمان امنیت و همکاری اروپا و «عشق آباد» در مورد مراحل احتمالی توسعه برنامه ترکمنستان برای توسعه دیپلماسی انرژی بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول