اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای ۴۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا در خراسان‌جنوبی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت قرارگاه تعداد ۴۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجراست که یک میلیارد تومان آن توسط قرارگاه و ۷۰۰ میلیون تومان کمک خیرین تأمین شده و مابقی هزینه‌کرد با مشارکت مردم انجام می‌شود.

اجرای ۴۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در نشست‌ خبری، اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به‌طور مستقل از بسیج سازندگی در راستای الگوسازی خدمت‌رسانی، تسهیل‌گری و  توانمندسازی نقاط روستایی با دهک ۸ تا ۹ محرومیت شهرستان‌های استان فعالیت می‌کند.

وی افزود: این قرارگاه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اشتغال و بازاریابی در کنار کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: رویکرد خدمت‌رسانی این قرارگاه بر محوریت نرم‌افزاری امامت روستا بوده و با تشکیل بانک اطلاعات و اشراف کامل بر نیازهای اولویت‌دار و تعیین نقشه‌راه برنامه‌های مشارکتی خود را عملیاتی می‌کند.

هنری روستاهای با اشاره به ۶ دهستان هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، یادآور شد: روستای «درح‌» سربیشه، «میغان» نهبندان، «قهستان» درمیان، «پترگان» زیرکوه، «منتظریه» طبس از این جمله هستند.

وی از استقرار ۲۰ روحانی به همراه خانوادهای‌شان در دهستان‌های مورد هدف قرارگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ روحانی نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا به همراه خانواده در روستاهای اقماری دهستان‌های مورد هدف استقرار یابند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت قرارگاه تعداد ۴۰ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجراست که یک میلیارد تومان آن توسط قرارگاه و ۷۰۰ میلیون تومان کمک خیرین تأمین شده و مابقی هزینه‌کرد با مشارکت مردم انجام می‌شود.

هنری با اشاره به ۱۵ منطقه هدف‌گذاری شده کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع)خراسان‌جنوبی، گفت: در ۳۰۰ واحد الگویی دام تعداد ۹ هزار دام نگهداری می‌شوند که ارزش ریالی‌ ۵۰۰ میلیون تومان دارد.

وی ادامه داد: در کارگروه سلامت قرارگاه با رویکرد احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی و تغذیه سالم تعداد ۴۵۰ سفیر سلامت آموزش‌های مزاج‌شناسی و حفظ‌الصحه دیده‌ و ۱۱ فروشگاه سلامت نیز راه‌اندازی شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی بیان داشت: نداشتن روحیه کار و تلاش، نگذراندن دوره‌های تخصصی و دانش فنی پایین ناشی از کمرنگ‌شدن آموزش‌های میدانی دستگاه‌های متولی، کوچک‌انگاری و نداشتن دیدگاه‌ بازاریابی منطقه‌ای محصولات تولیدی، نبود معلمان بومی و ساکن روستاها از مهم‌ترین مشکلات پیش‌ روی قرارگاه است.

هنری خواستار هم‌افزایی خدمت‌رسانی دستگاه‌های متولی روستاها و مناطق عشایری خراسان‌جنوبی شد و خاطرنشان کرد: در ابتدای امر باید با مشارکت مردم طرح‌های مورد نظر نیازسنجی و اولویت‌بندی شود و سپس اعتبارات لازم جذب و هزینه شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول