اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ایجاد کارگروه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی/80 واحد به چرخه تولید برمی‌گردد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اذعان داشت: کارگروه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد در استان تشکیل شده است و در این راستا راه‌اندازی مجدد 80 واحد تولیدی راکد استان تسهیل می‌شود.

ایجاد کارگروه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی/80 واحد به چرخه تولید برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حاتمی در نشست خبری اظهار داشت: آذربایجان‌غربی دارای 34 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این تعداد در حال حاضر 26 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری زمین به صنعت‌گران و تولیدگران است.

وی تولیدگران را جهادگران عرصه اقتصادی عنوان کرد و افزود: صنعت‌گران با وجود مشکلات مالی که براثر شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها، همچنان جهادگرانه در عرصه تولید و اشتغال فعالیت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی افزود: یک هزار و 400 واحد صنعتی استان موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده اند که از این تعداد یک هزار و 50 واحد فعال و 350 واحد صنعتی غیرفعال داریم.

این مقام مسوول با بیان اینکه تعداد واحدهای راکد استان شامل 25 درصد از کل واحدهای مستقر در شهرک و نواحی صنعتی هستند، گفت: برخلاف باور عمومی، تعداد واحدهای راکد استان زیاد نیست.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی شهرک‌های صنعتی این است که طی سال جاری در سطح کشور، 2هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردند، اظهار داشت: از این تعداد باید یک هزار و 600 واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان واقع شده باشند که از این رقم نیز 80 واحد مربوط به  واحدهای تولیدی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال 99موفق شدیم به راه‌اندازی 72 واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

حاتمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی، تصریح کرد: شناسایی بنگاه‌های اقتصادی، معرفی واحدهای صنعتی و به مشاوران صنعتی و ارائه خدمات مشاوره به آنها، معرفی واحدهای صنعتی به تشکل‌ها و انجمن و شرکت‌های سرمایه گذاری به منظور جست‌وجوی سرمایه گذار جدید، استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری جلسات مشترک با بنگاه‌ها جهت تسهیل در واگذاری تسیهلات به این واحدها از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.

وی  با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر تعداد واحدهای برگشت شده به چرخه تولید رتبه هشتم کشور را دارد، گفت: امسال همت جدی برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اذعان داشت: کارگروه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد در استان تشکیل شده است و در این راستا راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد تسهیل می‌شود.

حاتمی ادامه داد: قبل از تشکیل این کارگروه کلینیک کسب و کار و عارضه یابی در استان راه‌اندازی شده بود و 52 مشاور در این زمینه به واحدهای صنعتی خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات تمام واحدهای تولیدی استان احصا شده و با تلاش و کمک شرکت شهرک‌های صنعتی و ادارات مرتبط مشکلات آنها از طریق قانونی رفع می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد: تمام شهرک و نواحی صنعتی که احداث می‌شوند دارای استاندارد کشورهای پیشرفته است و در شهرک‌های صنعتی جدید اگر سند تفکیکی قطعات حاضر نباشد و یا زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی در این زمینه محیا نباشد، اقدام به واگذاری زمین نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: شهرک صنعتی کانی غیرفلزی، ناحیه صنعتی ائواوغلی خوی، شهرک صنعتی خوی و ناحیه صنعتی خلیفه‌لو نقده در حال تفکیک سند هستند و در همه این شهرک‌ها و نواحی حداقل یک باند و میدان اصلی آسفالت شده که باند کناری برای تاسیسات واگذار شده که با ایجاد زیرساخت‌ها به صورت کامل، زمین‌های صنعتی واگذار می‌شود.

حامی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا، یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیش از 70 پروژه در دست اجرا دارد.

وی فسق قراردادهای صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی افراد که در سنوات گذشته اقدام به دریافت زمین از شرکت کرده و در سالههای متمادی همچنان راکد هستند، فسق قرارداد می‌شوند.

این مقام مسوول افزود: در این راستا با کمک دادگستری استان، شعبات ویژه‌ای برای رسیدگی به این امر تشکیل شده که این شعبات در تمام شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی شده است تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمین‌هایی که طی سال‌ها راکد مانده و فاقد هرگونه پیشرفت فیزیکی هستند فسق قرارداد کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول