اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درخشش خبرگزاری فارس در جشنواره مطبوعات زنجان

خبرنگاران و عکاس خبرگزاری فارس در جشنواره مطبوعات خوش درخشیدند.

درخشش خبرگزاری فارس در جشنواره مطبوعات زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان، شامگاه روز یکشنبه (17 مرداد) همزمان با پاسداشت روز خبرنگار برگزار شد.

خبرگزاری تحلیل بازار در بخش شعار سال، خبرگزاری فارس در بخش ایثار و شهادت با محوریت کنگره 3535 شهید استان زنجان، خبرگزاری شبستان در بخش عفاف و حجاب، نشریه مشاغل و کسب و کار در بخش آب و محیط زیست، خبرگزاری ایلنا در بخش چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خبرگزاری ایسنا در بخش مدافعان سلامت، خبرگزاری ایکنا در بخش دین و معنویت و نشریه آوای میهن نیز در بخش حقوق شهروندی، سایر برگزیدگان بخش‌های موضوعی این جشنواره بودند.

در بخش گزارش، زهرا رسولی از خبرگزاری فارس و فائزه تقی‌لو از نشریه ندای شهروند به ترتیب دوم و سوم شدند و جشنواره در این بخش، رتبه اول نداشت.

در بخش تیتر، زهرا بیات از خبرگزاری تسنیم و ایرج رفیعی از روزنامه صدای زنجان و رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر از سوی هیأت داوران به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در این بخش، علی الماسی از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا رتبه اول را کسب کرد، اعظم شامی از خبرگزاری ایرنا و پریسا یوسفی از خبرگزاری ایسنا به طور مشترک به رتبه دوم دست یافتند و لیلا محمدی از روزنامه صدای زنجان و اسداله قربان‌زاده از نشریه شهاب زنجان نیز به طور مشترک سوم شدند.

در بخش خبر، اعظم شامی از خبرگزاری ایرنا و فاطمه تاج‌بخش از خبرگزاری ایکنا شایسته تقدیر معرفی شدند.

بخش خبر، برگزیده رتبه اول نداشت و مهدی سهرابی و الهام احمدی هر دو از روزنامه صدای زنجان به طور مشترک دوم شدند و ملکناز نجفی از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا نیز حائز رتبه سوم شد.

هیأت داوران در بخش مصاحبه، اسداله قربان‌زاده از نشریه شهاب زنجان و فائزه تقی‌لو از نشریه جام جم را شایسته تقدیر معرفی کرد.

در این بخش، بهنام آقاجانلو از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا، النار آخوندی از خبرگزاری ایسنا و قنبر رسولی از خبرگزاری فارس به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند.

در بخش تک‌عکس جشنواره نیز بهرام بیات از خبرگزاری فارس، سیده نیلوفر محمودیان از نشریه شهاب زنجان و آرین بهمنی از نشریه شهاب زنجان به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند.

در بخش مجموعه عکس نیز احسان تقی‌بیگلو از خبرگزاری ایسنا و حامد رحمتی از نشریه پبام زنجان به ترتیب اول و دوم شدند و این بخش، رتبه سوم نداشت.

بخش طنز مکتوب نیز فقط رتبه اول داشت که به داود محمدی از نشریه پیام زنجان رسید.

در بخش صفحه‌آرایی، مهدی سهرابی از روزنامه صدای زنجان، فاطمه سیاحتی از نشریه موج بیداری و جواد کریمی از روزنامه زنگان امروز به ترتیب اول تا سوم شدند.

هیأت داوران در بخش طرح و کاریکاتور، هیچ شرکت‌کننده‌ای را حائز رتبه‌های اول تا سوم تشخیص نداده بود و فقط مریم تقی‌لو از نشریه ندای شهروند به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش مقاله، یادداشت و سرمقاله، صحرا رضایی از روزنامه زنگان امروز و معصومه نوروزی از رزنامه صدای زنجان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در این بخش فرحناز فتحی از نشریه آوای میهن به رتبه اول دست یافت و صغری محمدی از نشریه وزین زنجان و رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر به طور مشترک دوم شدند و حمید کریمی از نشریه مشاغل و کسب و کار حائز رتبه سوم شد.

استاندار زنجان در این مراسم گفت: ۱۶۸ کشور  در جهان با وجود واکسیناسیون انجام شده هنوز هم با بیماری کووید ۱۹ درگیر هستند.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه رابطه و نظارت خبرنگاران بر حاکمان، یک ضرورت است، گفت: هرجا این ضرورت عملیاتی شده توفیقات آن سیستم خوب بوده و خوب منعکس شده و هر جایی که این ضرورت در حد شعار بوده آن سیستم خسارت دیده است.

وی افزود: رهبری همواره به دولتمردان در خصوص گزارش اقدامات تاکید کردند و همین گزارشات توسط خبرنگاران منعکس می‌شود.

حقیقی با یادآوری اینکه برخی از مدیران از توان خوبی برای برقراری ارتباط با رسانه‌ها برخوردارند، گفت: خواسته بنده در خصوص رسانه‌ها عملیاتی نشد و ارتباطات باید بیش از این بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در استان زنجان واکسینه شده‌اند، افزود: واکسیناسیون نیروی انتظامی، خبرنگاران و حمل و نقل درون شهری و برون شهری به مدت ۱۰روز است که آغاز شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: زنجان چهارمین استان مرکز تجمیع واکسیناسیون از نظر کمی است و ۲۴ مرکز تجمیع واکسیناسیون در استان فعال است.

حقیقی با اشاره به اینکه مراکز تجمیع استان زنجان شلوغ نیست و هر اندازه واکسن در اختیار استان قرار گیرد قادر به تزریق هستیم، گفت: تجهیز مراکز واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها ضرورت مقابله با کرونا ویروس است.

استاندار زنجان میزان رعایت پروتکل‌ها در استان زنجان را ۴۵ درصد عنوان کرد و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون به موقع در این شرایط یک ضرورت است.

حقیقی با اشاره به افتتاح برخی پروژه‌های بزرگ در سال گذشته و امسال افزود: در هفته دولت نیز پروژه‌هایی افتتاح خواهد شد.

وی میزان صادرات چهارماهه امسال از استان زنجان را ۱۶۰ میلیون دلار خواند و گفت: بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه اقتصادی از اقدامات خوب در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم گفت:اظهار کرد: ۳۵۴ اثر توسط ۹۱ خبرنگار به هفتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان ارسال شد و تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۱۵ درصد افزایش داشته است.

محمدربیع احمدخانی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری در دنیای امروز لازمه جامعه بشری است، گفت: خبرنگاران تسهیل‌گر هر ارتباطی در جامعه هستند که جوامع را در مسیر توسعه قرار می‌دهند و شاخصی برای سنجش توسعه در هر جامعه‌ای تلقی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: خبرنگاران با تعهد خود تمام ارکان را به هم پیوند می‌دهند و همواره طرفدار حق هستند و رشد کمی و کیفی برخی شاخص‌های مطبوعات و رسانه‌های استان در این دوره از جشنواره قابل توجه بود.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خانه مطبوعات از سال ۸۰ در استان زنجان آغاز به کار کرد و ۱۳۴ نفر عضو فعال دارد.

یوسف ناصر با بیان اینکه واکسیناسیون خبرنگاران با همکاری علوم پزشکی انجام شده است، گفت: مسکن خبرنگاران با پیگیری استاندار زنجان انجام شد.

 وی امسال جشنواره شمالغرب کشور برگزار شد و آثار ارسالی از زنجان رتبه‌های کسب شده به خبرنگاران زنجان اختصاص یافت.

ناصر گفت: تفاهم نامه‌ای نیز بین خانه کارگر با خانه مطبوعات منعقد شد تا اعضای خانه مطبوعات از تمام امکانات خانه کارگر استفاده کنند.

وی یادآور شد: در هفتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان ۳۵۴ اثر توسط ۹۱ نفر از خبرنگاران در بخش های مختلف ارسال شد که داوری انجام شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول