اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حکمرانی رسانه‌های غربی را خنثی کنیم

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: جهاد رسانه‌ای برای بچه‌های انقلاب فرض است و باید حکمرانی رسانه‌های غربی را خنثی کنیم که خوشبختانه در این امر تا حدودی موفق بوده و با ساماندهی گروه‌هایی فضا را در دست گرفته‌ایم.

حکمرانی رسانه‌های غربی را خنثی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سرهنگ حجت اله دستجانی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، فضای رسانه را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: امروز همه جنجال‌آفرینی‌ها و غوغا سالاری‌ها در سایه فضای رسانه اتفاق میفتد و به‌واسطه دسترسی همگان به رسانه‌ها اثرات خود را در سریع‌ترین زمان در جامعه خواهد گذاشت. 

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروز جزئی از حقیقت زندگی ما شده است افزود: ما در این فضا به دلیل عدم ساماندهی مناسب ذوب شده‌ایم لذا اگر در این خصوص تدبیر نکنیم در آینده دچار چالش‌هایی بیش از آنچه امروز با آن درگیر هستیم خواهیم بود. 

فرمانده سپاه ناحیه ساوه دغدغه امروز رسانه‌های انقلابی و بومی را ساماندهی فضای مجازی و جلوگیری از فعالیت افراد غیر بدون مجوز دانست و گفت: با توجه به اینکه پیام‌رسان‌های خارجی به‌عنوان رسانه مطرح شده‌اند و از هر موضوعی می‌توانند جنجال در جامعه ایجاد کنند نیاز به ساماندهی و نظارت بر فعالیت آنها وجود دارد. 

دستجانی با تأکید بر اینکه در موضوع ساماندهی فضای مجازی اقناع‌سازی لازم باید در جامعه صورت بگیرد خاطرنشان کرد: در فضای رسانه دشمنان می‌توانند با غوغا سالاری و وارونه انگاری و هشتک گذاری موضوعات، در جامعه تنش ایجاد کرده و به اهداف شوم خود برسند. 

وی افزود: در موضوع خوزستان دیدیم که رسانه‌های بیگانه با انتشار برخی تصاویر غیرواقعی یا مربوط به چندین سال قبل چگونه باعث تهییج جوانان شده و خواستند جامعه را نسبت به موضوعی که وجود دارد دچار تنش کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه طلاق، بلوغ زودرس و انواع آسیب‌های اجتماعی را بخشی از رهایی و عدم ساماندهی فضای مجازی دانست و گفت: طرحی که نمایندگان با عنوان صیانت از فضای مجازی مطرح کرده‌اند قرار است به‌صورت علنی در مجلس با بهره‌مندی از نظرات کارشناسان اجرایی شود اما این عمل را رسانه‌های خارجی طوری مطرح کردند که گویی قرار است کشور به بن‌بست رسیده و استبدادی عمل شود. 

دستجانی امید و ایجاد آرامش روانی را نیاز امروز جامعه دانست و بیان کرد: امروز رسانه می‌تواند با یک تیتر مردم را به خیابان بکشد و آینده آنان را چالش روبرو کند و برعکس برخی رسانه‌ها با یک تیتر خوب و خبر خوب می‌توانند مسائل را واقع‌بینانه مطرح کنند. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران امروز در جامعه مظلوم واقع شده‌اند، افزود: خبرنگاران علیرغم مظلوم واقع شدن در حق و حقوق و دیده نشدن سختی‌های کار و تلاششان و نبود پشتیبانی لازم، در عرصه‌ای پر چالش تلاش می‌کنند که می‌تواند از آن به‌عنوان جهاد یاد کرد. 

فرمانده سپاه ناحیه ساوه فعالیت رسانه‌ای در دنیای امروزی را جهاد در جبهه انقلاب توصیف کرد و گفت: بخش اعظمی از صحبت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این ایام بحث رسانه‌های  غربی و فضای مجازی است لذا در مختصاتی که دشمن را ببینیم و در تلاش برای مقابله با آنها بایستیم به معنی واقعی جهاد کرده‌ایم.

دستجانی افزود: جهاد رسانه‌ای برای بچه‌های انقلاب فرض است و باید حکمرانی رسانه‌های غربی را خنثی کنیم که خوشبختانه در این امر تا حدودی موفق بوده و با ساماندهی گروه‌هایی فضا را در دست گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمنان ما دیگر تیری در کمان ندارند و تنها ابزارشان فضای رسانه و عملیات روانی است که با پول‌های هنگفت حمایت می‌شود؛ اما در مقابل بچه‌های جبهه انقلاب با کمترین بودجه و امکانات با اراده‌ای قوی در مقابل آنها ایستاده و قطعاً موفق خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه از دولت انقلابی خواست با حمایت از جوانان و شبکه ملی اطلاعات، قدم بلندی در حل مشکلات این حوزه بردارد تا دشمن چیزی برای در چالش قرار دادن و پمپاژ ناامیدی در دست نداشته باشد. 

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه اطلاع‌رسانی بسیج و سپاه قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول