اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پارادوکس کمیسیون محرومیت‌زدایی به ریاست محمدحسن اسدی

به گفته محمدحسن اسدی، بسیاری از پروژه‌های کلان عمرانی شهر شیراز در گذشته توسط وی تامین اعتبار شده است، این در حالی است که حاشیه‌نشینان جایی در پروژه‌ها و سهمی از این اعتبارات نداشتند.

پارادوکس کمیسیون محرومیت‌زدایی به ریاست محمدحسن اسدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پس از گذشت سه روز از آغاز به کار شورای ششم پس از تعیین هیئت رئیسه، سرانجام امروز اسامی رؤسای کمیسیون های شورای شهر شیراز نیز اعلام شد.

آنچه اکنون بیش از همه در این میان دیده می شود، تشکیل کمیسیون محرومیت زدایی به ریاست محمدحسن اسدی در راستای وعده های اعضای راه یافته به شورا و افزایش عدالت اجتماعی و رسیدگی به مناطق کمتر برخودار شهر است.

محمدحسن اسدی که اکنون ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد، خود سالها در عالی ترین رده‌های مدیریت شهری و حساس ترین بخش های آن که باید کار رسیدگی به محرومین شهر را انجام میداد حضور داشته و حتی دوره ای سرپرستی شهرداری شیراز را به عهده داشته است. خوب است اعضای شورا منهای در نظر گرفتن سابقه، به کارآمدی نیز نگاهی بیاندازند.

اسدی، دارای سوابق مدیریتی چون معاون مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دولت تدبیر، معاون مالی و اداری شهردار سابق شیراز، معاون مالی و اقتصادی شهردار سابق شیراز، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز و معاون پشتیبانی مسکن و شهرسازی استان فارس است.

او در تمام این مدت هم امکانش را برای رسیدگی به مناطق محروم داشته، هم قدرت اجرائی آن را و اگر قرار بود تغییری در وضع بغرنج مناطق محروم و حاشیه ای شهر شیراز رخ دهد، در دوره هایی که قدرت اجرائی آن را در عالی‌ترین سطوح مدیریتی شهر داشت رخ می‌داد.

در حالی که به گفته خودش بسیاری از پروژه های کلان عمرانی شهر توسط وی تامین اعتبار شده، کمتر توجهی به مناطق کم برخوردار شد و حاشیه نشینان جایی در پروژه ها و سهمی از اعتبارات نداشتند.

آنچه به عینه دیده می شود این است که در تمام سالهایی که وی مسئولیت داشته است، نه تنها گره چندانی از مناطق محروم باز نشده بلکه هر سال با افزایش فاصله میان مناطق اعیان نشین و محروم روبرو بوده ایم.

محمدحسن اسدی که اکنون داعیه‌دار محرومیت زدایی شده است چرا زمانی که قدرت اجرایی داشت، دریغ کرد؟ به نظر می رسد شورا باید تعارف و رودربایستی را  کنار بگذارد و اگر قرار است عدالتی در اجتماع قشربندی شده شهر حاکم شود، نیروی کارآمد و دلسوزی برای این کمیسیون مهم انتخاب کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول