اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

سوگواره بصیرت عاشورایی در طول دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در طول دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  سوگواره بصیرت عاشورایی با چهار هدف تببین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و بهره مندی از آنها برای جامعه امروز - استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه برنامه های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان - اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین علیه السلام و عدالت در حمایت از هیأت مذهبی  و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی برگزار می شود.

نصیرالاسلامی گفت: برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بر اساس هر کدام از وضعیت های آبی،زرد،نارنجی و قرمز برگزار می‌شود.

وی گفت: تعویض پرچم بقاع متبرکه با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز اول ماه محرم انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعویض پرچم بقاع متبرکه با بیرق عزای سید الشهدا علیه السلام، ویژه برنامه شیرخواراگان حسینی، برنامه احلی من العسل و ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورا بصورت ویژه در این دهه برگزار می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: پویش هر منزل یک بیرق امام حسین علیه السلام، پویش لبیک یا حسین در شب اول محرم و پویش سراسری هر خانه یک حسینیه در این دهه انجام می شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول