اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رسانه‌ها در محرم به بیان فلسفه واقعه عاشورا بپردازند/ 50 گروه مطالبه‌گر در هرمزگان ثبت شده است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: رسانه‌ها در محرم به بیان فلسفه واقعه عاشورا بپردازند و ریشه حرکت و قیام امام حسین (ع) را برای مردم تشریح کنند.

رسانه‌ها در محرم به بیان فلسفه واقعه عاشورا بپردازند/ 50 گروه مطالبه‌گر در هرمزگان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تبریک روز خبرنگار و تجلیل از جایگاه اهالی قلم و رسانه در هرمزگان، اظهار کرد: ایام محرم در راه است و یکی از بهترین ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی ملت ایران همانا استفاده از فرصت‌های فکری و معنوی برآمده از روایتگری عزای حسینی و تبیین رسالت قیام عاشورا است.

وی با بیان این که فلسفه اساسی عاشورا و حرکت امام حسین (ع) در ماه محرم بیش از هر زمان دیگری باید بیان و تشریح شود، خاطرنشان کرد: فعال رسانه‌ای باید حرکتش متفاوت باشد و امر بمعروف و نهی از منکر اگر فرهنگ سازی شود، هیچ منکری فرصت بروز پیدا نمی کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان تصریح کرد: روی کار آمدن یزید حاصل بی توجهی جامعه به امر به معروف بود و گم شدن ارزش ها و فضیلت‌ها بخشی از عواقب بی توجهی به امر به معروف است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: هر نوع آسیبی در جامعه بدون امر به معروف محتمل است و واقعیت آن است که اگر بعد از انقلاب به این شاخص‌ها توجه می کردیم، فساد بوجود نمی آمد و یا برخی جرات سواستفاده از جایگاه و مقام خویش را پیدا نمی ‌کردند.

وی با بیان این که دستگاه‌های نظارتی که با بروز منکرات مقابله نمی‌کندهم از وظیفه خودش دور شده‌اند، خاطرنشان کرد: فراتر از نظارت دولتی، حضور مردم است که می‌تواند سبب اصلاح امور شده و حتی دستگاه‌های نظارتی را نیز به تحرک و پویایی وادارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: سکوت در هر جامعه‌ای آسیب زا است و منکرات را زیاد می‌کند و امروز وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در راس حکومت قرار دارند، می‌گوید که امر به معروف کنید، لذا این وظیفه دینی و شرعی را باید بیش از هر زمان دیگری احیا کنیم.

کریمی در بخش دیگری از اظهارات خود به مفاسد متعدد اقتصادی در کشور اشاره و آن را ناشی از فقدان شفافیت و ترک فعل پاره‌ای از مدیران نسبت به وظایف‌ خویش برشمرد و عنوان کرد: ستاد ما یک وظیفه حمایتی دارد که اگر مطالبه‌ای مطرح شد و فرد تحت فشار قرار است، مطالبه‌گری حکیمانه و منطقی را حمایت کند و ما این کار را بخشی از وظیفه خودمان می‌دانیم.

وی گفت: امروزه اصل امر به معروف امروز اشکال ویژه‌تری نظیر مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی به خود گرفته است و ما در قالب ۵۰ گروه مطالبه‌گری که در استان تشکیل شده است در زمینه‌های مختلف مبارزه با فساد، کشاورزی، اجتماعی و ... فعال هستیم.

مجتبی عابدینی معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز در اظهاراتی در این نشست با بیان این که گروه‌های مطالبه‌گری تحرک خوبی در استان ایجاد و کارهای خوبی را به پیش برده‌اند، عنوان داشت: از آن جایی که استاندار، فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در استان هم عضو شورای امر به معروف استان هستند لذا می‌توانیم بسترهای مطالبه‌گری را توسعه و ترویج کنیم.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول