اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جذب ۶۶۰ دانشجوی بدون کنکور در پیام نور همدان/ ۲۰ مرداد آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان

رئیس دانشگاه پیام نور همدان از ظرفیت جذب ۶۶۰ دانشجوی بدون کنکور در پیام نور همدان خبر داد و گفت: داوطلبان علاقمند تا ۲۰ مرداد فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته دارند.

جذب ۶۶۰ دانشجوی بدون کنکور در پیام نور همدان/ ۲۰ مرداد آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صفی‌الله صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران مطالبه‌گر هستند و این مهم باید جزو خصیصه اصلی و همیشگی اهالی رسانه باشد و هیچگاه آگاهی‌بخشی را فراموش نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه برتر و توانمند در جامعه شناخته شده است گفت: این مجموهه امروز به عنوان بزرگترین دانشگاه مجازی و الکترونیکی شناخته شده که موید توانمندی آن در این است که بیشترین قبولی را در آزمون‌های استخدامی، وکلا و ارشد دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور این است که نیازی به حضور دائم دانشجو نیست افزود: افراد در هر گروه شغلی می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند و همه منابع درسی به صورت دیجیتال در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انتقال دانشجویان به مراکز محل سکونت بدون دریافت هزینه است تصریح کرد: طی دو سال گذشته استقبال خوبی نسبت به مجموعه پیام نور شده و آمار جذب دانشجو در آن نیز بالاست.

صفایی با اشاره به اینکه قسمتی از جذب دانشجو را بدون شرکت در آزمون‌های سراسری داریم خاطرنشان کرد: برخی از داوطلبان می‌توانند با سوابق تحصیلی دیپلم در دانشگاه پیام نور تحصیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور به سمت رشته‌های بین رشته‌ای و کاربردی می‌روند افزود: بر این اساس برای رشته‌های بدون آزمون سراسری۶۶۰ نفر ظرفیت جذب دانشجو داریم که این افراد تا ۲۰ مردادماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و انتخاب واحد کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه سال گذشته با وجود شیوع کرونا مسابقات نشریات دانشجویی را برگزار کردیم افزود: در این مسابقات ۷۰۰ اثر ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی کل کشور به دانشجویان پیام نور واگذار شده است گفت: طی پنج سال اخیر دانشگاه‌های استان‌های مختلف موضوعاتی که برای کرسی‌های آزاداندیشی دارند را طرح می‌کنند و از طریق دانشگاه پیام نور بررسی و تصویب می‌شود که تلاش می‌کنیم سطح آگاهی دانشجویان و اساتید بالا برود.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور همدان نیز با بیان اینکه امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در پیام نور فراهم است گفت: تحصیل همزمان با خدمت سربازی و همچنین برای زندانیان در این دانشگاه فراهم شده است و افراد شاغل نیز می‌توانند مشغول به تحصیل باشند.

نصرالله عرفانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای ارتباط با صنعت در دانشگاه پیام‌نور یادآور شد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه وزارت علوم است و رتبه ششم آموزش از راه دور در جهان و رتبه اول در آسیا را دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته سه تفاهم‌نامه با شرکت الموت نفت آبادان، نظام مهندسی معدن استان همدان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، منعقد شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور همدان خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور از سال ۹۷ تا ۹۹، به لحاظ رشد واحدهای فناور رشد ۱۲۰ درصدی داشته است به طوری که در سال ۹۹، ۳۵ واحد در دانشگاه پیام نور فعال شد که ۲۴ واحد هسته فناور در ملایر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ شاهد رشد ۷ درصدی در تعداد طرح‌های پژوهشی خاتمه یافته بودیم که ۲۲ طرح را شامل می‌شد خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تخصصی دانشگاه پیام‌نور همدان، عضو شبکه آزمایشگاهی نانوفناوری کشور و محل ارجاع انجام آزمایشات در حوزه نانوفناوری است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول