اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جهش صادرات زیر سایه «کرونا و تحریم»/ ارزآوری ۲۶۲ میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان‌جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان طی ۴ ماهه نخست امسال را از نظر ارزشی ۲۶۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۲ دلار ارزآوری داشته است.

جهش صادرات زیر سایه «کرونا و تحریم»/ ارزآوری ۲۶۲ میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان‌جنوبی

حسن رحیمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به تشریح صادرات و واردات کالا از کمرگات استان خراسان‌جنوبی طی ۴ ماهه نخست امسال پرداخت و اظهار داشت: طی این مدت به یک هزار و ۵۳۵ نفر مسافر ورودی و ۲ هزار و ۴۶ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

وی بیان داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافران ورودی ۱۳۷ درصد و مسافران خروجی ۲۳۵ درصد افزایش داشته است همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

کاهش ۳۸ درصدی ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به ترانزیت از گمرک ماهیرود، تبیین کرد: طی این مدت تعداد یک هزار و ۱۲ دستگاه کامیون به وزن ۳۱ هزار و ۲۵۷ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد و غیره ترانزیت شده است.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۹ درصد و از نظر تعداد کامیون ۳۸ درصد کاهش داشته و از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان تزانزیت شده است.

افزایش ۴۱ درصدی صادرات کالا

وی مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان طی ۴ ماهه نخست امسال را از نظر ارزشی ۲۶۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۲ دلار و از نظر وزنی ۸۴۸ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: صادرات ۴ ماهه نخست امسال از لحاظ ارزش ۴۱ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از این میزان در حوزه صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود ۲ هزار و ۱۲۳ فقره اظهارنامه صادر شده، عنوان کرد: این اظهارنامه‌ها به ارزش ۴۸ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۵۳ دلار و وزن ۷۳۱ هزار و ۳۱۴ تن تشکیل شده است.

رحیمی‌زاده اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۵ درصد و به لحاظ ارزش ۳۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۲۲ درصد کاهش داشته است.

اقلام صادراتی شامل صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک و غیره بوده که به کشور افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان صادر شد

 

وی با بیان اینکه عمده اقلام به کشور افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان صادر شده است، افزود: اقلام صادرات از گمرک استان شامل صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، میلگرد، قیر و خرما بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی به صادرات ماده ۱۱۶ اشاره کرد و بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال ۴ هزار ۸۴۸ فقره پروانه به ارزش ۲۱۴ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۸۷۹ دلار و وزن بیش از ۴۷۶ هزار و ۸۸۷ تن صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۸ درصد و ارزش ۴۲ افزایش و از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش داشته و عمده اقلام خروجی شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن بوده است.

تشکیل ۱۶ فقره اظهارنامه وارداتی

رحیمی‌زاده به واردات کالا به استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۲۸ دلار و وزن ۴۹۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۲۹ درصد، از نظر ارزش ۳ هزار و ۷۳۱ درصد و از نظر وزن ۴۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عمده اقلام وارداتی به استان خط تولید کاشی، کائوچو، کلروبوتیل، ترنجبین، شاهدانه بو داده، تخم ریحان فرآوری نشده، گلپر فرآوری نشده و تخم اسپند فرآوری نشده بوده است

 

وی عمده اقلام وارداتی به استان را خط تولید کاشی، کائوچو، کلروبوتیل، ترنجبین، شاهدانه بو داده، تخم ریحان فرآوری نشده، گلپر فرآوری نشده و تخم اسپند فرآوری نشده ذکر و خاطرنشان کرد: این اقلام از کشورهای امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.

 عمده‌ترین امانات پستی در گمرک

امسال تعداد ۴۹ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش ۲ هزار و ۶۴۸ دلار و وزن ۲۹۱ کیلوگرم تشکیل شده است

 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تعداد ۴۹ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش ۲ هزار و ۶۴۸ دلار و وزن ۲۹۱ کیلوگرم تشکیل شده، مطرح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۰۸، ارزش ۱۲۱ درصد و وزن ۱۹۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد و خشکبار، زعفران، البسه و شیرینی از عمده کالاهای صادر شده هستند.

رحیمی‌زاده از تشکیل ۹ فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش ۴ هزار و ۱۰۰ دلار و به وزن ۳۶ کیلوگرم خبر داد و تبیین کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۲۹ درصد، ارزش ۸۹ درصد و از نظر وزن ۱۴ کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالای وارد شده دوربین دوچشمی، البسه و تلفن همراه است که کشور مقصد و مبدأ صادرات و واردات امانات پستی آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا و دانمارک بوده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول