اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در مشاغل خانگی استان یزد

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در مشاغل خانگی این استان خبر داد.

اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در مشاغل خانگی استان یزد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، فریبا آیت اللهی در نشست بررسی مجوزهای مشاغل خانگی با بیان اینکه چندین دستگاه مختلف در استان می توانند مجوز اولیه را صادرکنند اظهار کرد: مجوز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پس از تایید اولیه دستگاه های صادر کننده از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل  صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ارشاد اسلامی استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تاکنون، ۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و ثبت نام کرده اند افزود: از این تعداد۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر موفق به دریافت مجوز مشاغل خانگی شده و حدود ۴۵۱ میلیون و۵۲۳ هزار ریال تسهیلات به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده که فرصت اشتغال برای ۷ هزار و ۲۲۰ نفر در استان شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل تصریح کرد: بررسی ها نشان  می دهد ۵۰ درصد شاغلین خانگی استان یزد در حوزه صنعت، ۱۵درصد در حوزه خدمات و ۳۵درصد در حوزه کشاورزی مشغول به کار  هستند. همین طور ۷۳ درصد از دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی را زنان و ۲۷ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: به لحاظ سنی، ۴۲ درصد از کل دارندگان مجوز مشاغل خانگی بین ۲۰ تا ۴۰ و ۴۶درصد آنان بین ۴۰ تا۶۰ و ۱۱ درصد آنان نیز بالای ۶۰ سال سن دارند.

آیت اللهی خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند. و می توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب در آمد شد.

وی در پایان تاکید کرد: استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی دیگر مزیت مشاغل خانگی می باشد.مشاغل خانگی همچنین باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می گردد. فرزندان در زمان  حضور پدر یا مادرخود در منزل اهمیت کسب و کار را از نزدیک یاد می گیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول