اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین 2 میلیارد دز واکسن به جهان عرضه می‌کند

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد: تا کنون بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دز واکسن در چین تزریق شده و این کشور تصمیم دارد تا پایان سال جاری ۲ میلیارد دز واکسن کرونا به کشورهای جهان عرضه کند.

چین 2 میلیارد دز واکسن به جهان عرضه می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،  کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد:  تا کنون بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دز واکسن در چین تزریق شده است.چین همچنین تصمیم دارد تا پایان سال جاری ۲ میلیارد دز واکسن کرونا به کشورهای جهان عرضه می‌کند. 

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین این خبر را در پیامی به نشست بین‌المللی تولید واکسن که توسط پکن سازماندهی شده بود، اعلام کرد.

بر اساس گزارش NHC، چین با جمعیت بیش از ۱.۴۱ میلیارد نفر  قصد دارد تا پایان سال جاری از طریق واکسیناسیون دسته جمعی به ایمنی گله‌ای دست یابد؛  زنگ ییکسین (Zeng Yixin)، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین گفته است: تا پایان سال جاری حداقل ۷۰ درصد از جمعیت کشور علیه کووید ۱۹ واکسینه شوند.

 ژونگ نانشان، یکی از برجسته‌ترین متخصصان بیماری‌های تنفسی در چین در ۳۱ جولای در رویدادی در شهر گوانگژو در جنوب چین گفت: برای دستیابی به این هدف ، ۸۳.۳ درصد از کل جمعیت باید واکسینه شوند.

این بدان معناست که حدود ۱.۱۷ میلیارد نفر باید کاملاً واکسینه شوند. با توجه به این که اکثریت مردم چین تزریقات خود را توسط شرکت‌های دارویی سینوفارم و سینوواک دریافت می‌کنند و هر دو واکسن نیاز به دو دز تزریق دارد، در مجموع ۲.۳۴ میلیارد دز واکسن در چین برای دستیابی به ایمنی گله نیاز است.

پزشک و متخصص چینی کاشف سارس یادآور شد، واکسن‌های چینی که در حال حاضر استفاده می‌شود در برابر نوع  بسیار مسری دلتا موثر بوده و بسیار ایمن است.

برای سرعت بخشیدن به این امر، سایتهای موقت واکسیناسیون در مراکز خرید، ایستگاه‌های راه آهن، پردیس‌های دانشگاه ، ساختمان‌های اداری و محله‌های مسکونی در سراسر چین ایجاد شد و وسایل نقلیه واکسیناسیون سیار به منظور سهولت بیشتر تلقیح برای ساکنان اعزام شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول