اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی مجازی| تعقیب قضایی شرکت «تنسنت» در چین به‌علت نقض قوانین حفاظت از کودکان

چین از تعقیب قضایی شرکت تنسنت در این کشور به علت یکی از قابلیت های نرم افزار گپ وی چت خبر داده است. ظاهرا وی چت قوانین مربوط به حفاظت از کودکان را نقض کرده است.

حکمرانی مجازی| تعقیب قضایی شرکت «تنسنت» در چین به‌علت نقض قوانین حفاظت از کودکان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، مقامات پکن توضیح نداده اند که وی چت چگونه قوانین مربوط به حفاظت از کودکان را نقض کرده، اما مساله مربوط به یکی از قابلیت های وی چت موسوم به حالت جوانان است.

در صورت فعال شدن حالت جوانان، کاربران جوان تر قادر به دسترسی به بخشی از امکانات وی چت، مانند پرداخت آنلاین، یافتن دوستان در محیط اطراف و اجرای برخی بازی های ویدئویی خاص نخواهند بود. در واقع، حالت جوانان یک ابزار کنترل برای والدین است تا آنها برخی امور مربوط به فرزندان خود را کنترل کنند.

تنسنت در مورد این برخورد دولت چین هنوز واکنشی از خود نشان نداده است. پیش از این دولت چین از فعالان صنعت بازی و پلتفرم های آنلاین به علت بی توجهی به ضرورت حفاظت از کودکان در فضای مجازی انتقاد کرده بود. دولت چین همچنین به تازگی برخی غول های فناوری این کشور مانند علی بابا، دیدی و تنسنت را به علت نقض قوانین ضدانحصار جریمه کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول