اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رقص کرونای دلتا در تالارهای عروسی کرمانشاه!

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: علی‌رغم تمام تذکرات، مصوبات و بازدیدهای سرزده همچنان مشاهده می‌شود بعضی از تالارهای عروسی به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

رقص کرونای دلتا در تالارهای عروسی کرمانشاه!

امیر کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به شیوع بالای کرونا ویروس در استان با گله‌مندی از فعالیت برخی از تالارهای پذیرایی، اظهار داشت: علی‌رغم تمام تذکرات، مصوبات و بازدیدهای سرزده همچنان مشاهده می‌شود بعضی از تالارهای عروسی به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در اواسط پیک پنجم با سویه دلتا هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد شهرهای استان قرمز هستند برخی از شهرها به سمت فوق قرمز در حال پیش‌روی هستند و این این زنگ خطری است.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه وقتی علت این قضیه بررسی می‌شود به رعایت نکردن و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی برمی‌گرد که یکی از مهم‌ترین این عدم رعایت‌ها مربوط به تالارها است، جمعیت زیادی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای سربسته دور هم جمع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی تالارها و دعوت از میهمانان طبق ماده قانونی ۶۸۸ در حکم تهدید علیه بهداشت عمومی است و افرادی که در این راستا بعد از شرکت در این مراسم مبتلا می‌شوند، شکایت آن‌ها از صاحبان مراسم و تالارداران در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

کرمی گفت: شرایط سخت تالارداران را درک می‌کنیم، ولی باید به قانون احترام بگذارند مصوبات ستاد کرونا مبنی بر اینکه در شرایط قرمز و نارنجی حق فعالیت ندارند، در حکم قانون است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارند، گفت: از آغاز شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۸۰ هزار فقره پرونده عدم رعایت پروتکل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده و بیش از ۲۵ هزار تعطیلی هم داشته‌ایم.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: مردم باید فرهنگ بهداشتی خود را رعایت کنند تا درگیر این بیماری نباشند خود ما شهروندان باید از حضور در این مراسم اجتناب کنیم سهم ما مدعوین به مراتب بیشتر از صاحبان مراسم است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول