اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

امام حسین، سید جوانان اهل بهشت است

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان، گفت: در کتاب‌های اهل سنت می آید امام حسن و امام حسین سید جوانان اهل بهشت هستند و ما هیچگونه شک و شبهه ای نداریم که اینها اهل بهشت هستند و این عصمت آن‌ها را می رساند.

امام حسین، سید جوانان اهل بهشت است

گلدی آخوند کمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رازوجرگلان اظهار کرد: اهل سنت هیچ مشکلی در محبت به اهل بیت رسول الله ندارند. اهل سنت، امام حسین را شهید محراب و کربلا می‌دانند.

وی گفت: اهل سنت دیدگاهش این است که هیچ شخصی به جز پیامبران نمی‌تواند شهادت بدهد که بهشتی هستند به غیر از آنهایی که خود رسول گرامی بشارت داده بهشتی هستند و در کتاب‌های اهل سنت می آید امام حسن و امام حسین سید جوانان اهل بهشت هستند و ما هیچگونه شک و شبهه ای نداریم که اینها اهل بهشت هستند و این عصمت آن‌ها را می رساند. 

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان تصریح کرد: سوال کنیم گریه کردن برای امام حسین چه حکمی دارد؟ گریه ای که از اهل دل و ته قلب می آید رحمت خداوند است و از دیدگاه اهل سنت برای امام حسین گریه کردن ثواب دارد و در سوره دخان آیه ای ۲۹ داریم که خداوند می فرمایند:فَما بَکَتْ عَلَیْهِمُ السَّماءُ وَ الْأَرْضُ وَ ما کانُوا مُنْظَرینَ نه آسمان و زمین، بر آنان گریست، و نه به آن‌ها مهلتى داده شد. اینجا آیه قرآن اشاره به بحث هلاک فرعونیان دارد که برای فرعونیان زمین و آسمان گریه نکرد. 

وی افزود: علماء آورده اند که اگر یک مومنی از دنیا برود زمین و آسمان گریه می کنند و در مصیبت کربلا چهل روز زمین و آسمان گریه نموده است. لذا مصیبت های کربلا را آدم به یاد بیاورد و به خاطر ظلمی که به اهل بیت و خاندان پیامبر شده گریه نماید، ثواب زیادی دارد و برای اهل بیت رسول الله و برای مظلومیت امام حسین دلسوزی نمودن، گناه که ندارد و بلکه ثواب هم دارد. 

آخوند کمالی بیان کرد: در خصوص آداب و سنن اهل سنت این استان در خصوص روز عاشورا نیز باید بگویم که حوزه های علمیه تعطیل می شوند و برنامه ختم قرآن گذاشته می شود و اهل سنت نان روغنی می پزند و برای شادی روح امام حسین و یارانش قرآن خوانی می کنند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: در خصوص روز عاشورا در بین مذاهب اهل تسنن و مذاهب برادران شیعه و جعفری از نظر شرعی و فقهی اختلاف خاصی نیست، ولی رسم است که بین برادران شیعه آمده که مراسم خاصی دارند و اهل سنت شاید آن مراسم خاص را نداشته باشند و این نباید اینطوری تلقی شود که اهل سنت که مراسم خاص را ندارند، محبتشان به امام حسین کمتر است، بلکه باید بگویم خیر؛ در حب الحسین تمامی ما مشترک هستیم؛ محبت هم باز ترجمه ای دارد و از دیدگاه شرعی، حقیقت حب الحسین در این است که امام حسین برای چه به شهادت رسید؟ برای زنده نگه داشتن قیام جدش رسول الله شهید شده است. 

وی ادامه داد: باید یاد آوری نمایم؛ دوست داشتن امام حسین در این است که شریعت و سنت های رسول الله را اجرایی نماییم و باید جان و مال و همه چیز خود را فدای اهداف امام حسین کنیم. اصل محبت این است که امام حسین برای چه هدفی به شهادت رسیده است؟ و در خصوص هدف امام حسین اگر زمانش فرا برسد و مسئولین دینی ما امر کنند که هم اکنون دین در خطر است، ما وظیفه داریم که از جان و مال خودمان برای حفظ اسلام بگذریم و فتوای اهل سنت این است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول