اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شعله‌های آتش سراسر یونان را فراگرفت+فیلم و عکس

آتش‌سوزی مهیب که از چند روز پیش در پایتخت یونان آغاز شده است هم‌اکنون سراسر این کشور را فراگرفته است و سازه‌های زیادی را تخریب کرده و دست‌کم یک قربانی برجای گذاشته است.

شعله‌های آتش سراسر یونان را فراگرفت+فیلم و عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آتش‌سوزی‌های مهیب که روزهاست در پایتخت یونان آغاز شده است، همچنان در حال سوزاندن حومه‌های شمالی «آتن» است و دست‌کم یک قربانی برجای گذاشته است و سازه‌های زیادی را تخریب کرده است و همچنان هزاران نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

 

 

 

خبرگزاری رویترز با انتشار تصاویری گزارش کرد که آتش‌سوزی مهیب در سراسر یونان همچنان ادامه دارد و هزاران تن از ساکنان شمال «آتن» در پیش آتش‌سوزی‌هایی که از حدود پنج روز پیش آغاز شده است، مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

از طرف دیگر شبکه یورونیوز نیز گزارش کرد که تداوم موج گرمان در یونان موجب شد تا آتش‌ در مناطق جنگلی واقع در 20 کیلومتری شمال پایتخت پراکنده شود و تعداد زیادی از خانه‌ها را تخریب کند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که صدها آتش‌نشان به منظور مهار آتش‌سوزی مهیب به همراه بالگردهای آبپاش برای مهار آتش به منطقه اعزام شده‌اند.

پیش از این گزارش شده بود که شدت گرمای آتش به اندازه‌ای بالا است که چندین آتش‌نشان و افرادی دیگر به دلیل سوختگی شدید در بیمارستان بستری شده اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گارد ساحلی جزیره ایویا در یونان، روز گذشته (جمعه) صدها نفر را با استفاده از قایق به مناطقی دور از آتش‌سوزی‌ها منتقل کردند.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز روز گذشته گزارش کرد که به دلیل وزش بادهای سهمگین، پیش‌روی آتش‌ در جنگل‌های یونان شدت بیشتری پیدا کرد و ظرف ۲۴ ساعت، ۸۶ مورد آتش‌سوزی جدید در این کشور گزارش شد.

وزارت بهداشت یونان اعلام کرد که تعداد زیادی به دلایل مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آتش‌سوزی در یونان روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه در شهر «واریمپامپی» در ۲۰ کیلومتری شمال مرکز آتن آغاز شد و دمای سوزان هوا، این آتش را به دیگر شهرهای مجاور منتقل کرد و خانه‌ها و اتومبیل‌های زیادی را سوزاند و ساکنان محل آتش‌سوزی را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرد.

اروپا در تابستان امسال با گرمای بی‌سابقه هوا دست و پنجه نرم می‌کند و این گرمای هوا همچنین با بارش‌های شدید و در نتیجه وقوع سیلاب در شمال اروپا از جمله بلژیک و آلمان و قربانی شدن حدود ۲۰۰ نفر همراه بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول