اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل: توسعه برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی ادامه داشته است

بر اساس گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی علیرغم مشکلات اقتصادی به توسعه برنامه‌های موشکی و اتمی خود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ادامه داده است.

سازمان ملل: توسعه برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی ادامه داشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس بخشی از گزارش محرمانه سازمان ملل که رویترز مدعی رویت آن شده است، کره شمالی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به توسعه برنامه‌های موشکی و اتمی خود ادامه داد.

در گزارش هیات ناظران مستقل تحریم‌ها به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده پیونگ‌یانگ به جستجوی مواد و فناوری برای این برنامه‌ها در خارج از کشور ادامه داده است. 

به ادعای هیات ناظران تحریم‌ها، با وجود تمرکز این کشور بر وضعیت اقتصادی با توجه به وخیم‌تر شدن آن، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به حفظ و توسعه برنامه‌های اتمی و موشکی بالستیک خود ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ماه ژوئن، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که این کشور با وضعیت غذایی متشنجی روبرو است و خیلی چیزها بستگی به برداشت امسال دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در این بازه زمانی، صادرات دریایی از کره شمالی شامل ذغال سنگ و سایر کالاهای تحریم شده ادامه یافت، اما در سطح بسیار کمتر؛ واردات محصولات نفتی هم در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

به ادعای این ناظران، «دسترسی پیونگ‌یانگ به موسسات مالی بین‌المللی ادامه پیدا کرد و کارگران کره شمالی همچنان به کسب درآمد در خارج از کشور برای استفاده در برنامه‌های دولتی ادامه دادند. مقام‌های خارج از کشور هم همچنان تحت فشار برای توسعه جریان درآمد هستند.»

ناظران در ادامه ادعاهای خود گفتند به تحقیقات در خصوص مشارکت کره شمالی در فعالیت‌های سایبری جهانی و همکاری دانشگاهیان و دانشگاه‌های کره شمالی با موسسات علمی خارج از این کشور با تمرکز بر مطالعات با کاربردهای بالقوه در «برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی» ادامه می‌دهند. 

ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد پیشتر هم در گزارشی ادعا کرده بودند که کره شمالی با استفاده از حملات سایبری صدها میلیون دلار سرقت کرده است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد و شورای امنیت به طور پیوسته تحریم‌ها را تقویت کرده است. از جمله تحریم‌های وضع شده می توان به ممنوعیت صادرات زغال سنگ و سایر کالاها از این کشور و واردات نفت توسط آن اشاره کرد.

پیش‌تر قانون‌گذاران کره جنوبی مدعی شده بودند کره شمالی خواستار آن است که برای ازسرگیری گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی با آمریکا، تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور که صادرات فلزات و واردات سوخت تصفیه شده و سایر ملزومات را ممنوع می‌کند، برداشته شود. 

در ماه مه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سخن گفته بود. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدیدنظر کرده و دیگر بر سیاست چانه‌زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد. 

اظهارنظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت مستقیم با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریم‌ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده‌خواهی‌های آمریکا به بن‌بست رسید و ناکام ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول