اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت میگو پرورشی در سایت شهید صنعتی گواتر چابهار

سرپرست معاونت اداره کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار از آغاز برداشت میگو از سایت پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر خبر داد.

آغاز برداشت میگو پرورشی در سایت شهید صنعتی گواتر چابهار

فرهاد کیخا امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: برداشت میگو از سایت شهید صنعتی گواتر آغاز شده و امید است مطابق زمان‌بندی‌ها فصل زراعی میگوی پرورشی تا پانزدهم شهریورماه سال جاری با برداشت میگوهای پرورشی در کلیه مزارع استان به اتمام برسد.

وی  از آغاز برداشت میگوی پرورشی در 650 هکتار از اراضی تحت کشت استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری تعداد 44 مزرعه فعال با سطح زیر کشت 650 هکتار، عملیات ذخیره‌سازی پست لاور را از ابتدای اردیبهشت‌ماه 1400 در مزارع پرورشی استان، پس از دریافت تأییدیه آماده‌سازی مزارع تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی آغاز و تا پایان خردادماه عملیات ذخیره‌سازی ادامه داشت.

رئیس اداره دامپزشکی چابهار بیان داشت: با توجه به حساسیت کارشناسان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و نظارت‌های مستمر در تمامی مراحل پرورش از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر لارو تولیدی، ذخیره‌سازی لاروها تا زمان صید، خوشبختانه  شاهد سومین سال بدون بروز رخداد بیماری لکه سفید و شروع برداشت میگو از مزارع سایت گواتر هستیم.

کیخا گفت: میگو برداشت و فرآوری شده پس از انجام آزمایش‌های لازم وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و دریافت مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای، به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای شرقی و سایر نقاط گیتی صادر می‌شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول