اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تغذیه با شیر مادر ابتلا کودکان به آسم و آلرژی را کاهش می‌دهد

کارشناس سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تغذیه با شیر مادر ابتلا کودکان به بیماری‌هایی مانند آسم و آلرژی را کاهش می‌دهد.

تغذیه با شیر مادر ابتلا کودکان به آسم و آلرژی را کاهش می‌دهد

ناهید اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج شیر مادر را بهترین و کامل‌ترین غذای سهل‌الهضم، تغذیه‌ای ایده‌آل برای نوزادان و ترکیب کاملی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و‌ چربی دانست و افزود: تغذیه کودک با شیر مادر کودک را در برابر ابتلا به عفونت‌ها محافظت می‌کند‌.

کارشناس سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به کودک در مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند.

به گفته اسدی، کودکانی که در ۶ ماهه اول تنها از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر به عفونت‌های گوش، بیماری‌های تنفسی و اسهال مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شیر مادر سرشار از آنتی‌بادی حاوی گلبول‌های سفید بسیار پاک‌کننده و فاکتور رشد سرشار از ویتامین A است، گفت: تغذیه کودک با شیر مادر از همان روزهای اول پس از زایمان کودک را در برابر ابتلا به عفونت‌های تنفسی، آسم، بیماری‌های چشمی، گوش و اسهال حفظ می‌کند.

وی اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر برقراری ارتباط و احساسات نزدیک با کودک در دوران شیردهی از لحاظ سبب استحکام و ایجاد تقویت رابطه عاطفی مادر و کودک می‌شود.

اسدی اضافه کرد: تغذیه با شیر مادر نیازهای روانی و عاطفی مادر را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: تغذیه با شیر خطر ابتلا به دیابت، چاقی، انواع سرطان‌ها مانند سرطان مانند سرطان تخمدان و پستان، کم‌خونی و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

۱۰ تا ۱۶ مرداد بعنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول