اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۴۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا به دلیل بیمارستان هراسی رخ می‌دهد

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: بر اساس بررسی‌ها ۴۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا طی ۴۸ ساعت اول ورود به بیمارستان رخ می‌دهد که نشان‌دهنده مراجعه دیرهنگام ناشی از بیمارستان هراسی است.

۴۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا به دلیل بیمارستان هراسی رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر علیرضا صداقت اظهار کرد: این روزها یکی از عواملی که باعث افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا شده، مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بیمارستان است و این در حالی است که در صورت تشخیص پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت و یا درمانگاه‌ها و کلینیک‌های سطح شهر مبنی بر انتقال بیمار به بیمارستان، باید این اقدام در زمان مقرر انجام شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با کمال تأسف در شرایط کنونی به کرات می‌شنویم که مردم همدیگر را از انتقال بیمارانشان به بیمارستان برحذر می‌دارند و به شدت از بیمارستان هراس دارند.

وی گفت: برخلاف تصور عموم مردم، نه تنها کرونا بیماری بدون درمان نیست بلکه با مراجعه زودهنگام به پزشک به راحتی و با هزینه‌های کمتر از مراجعه دیرهنگام درمان‌پذیر خواهد بود و  مراجعه دیرهنگام شانس بهبودی را کاهش داده و یا این که طول دوره بیماری را افزایش می‌دهد.

صداقت افزود: بنابراین شهروندان به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا یا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و یا اینکه به مراکز درمانی ۱۶ ساعته و یا مطب پزشکان مراجعه کنند و وقتی پزشک، توصیه به بستری در بیمارستان می‌کند مطمئن باشند بستری به موقع بیماران در بیمارستان تضمین‌کننده بهبودی بیمارشان خواهد بود.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ادامه داد: با کمال تأسف در حال حاضر  زمانی بیماران را به مرکز درمانی می‌سانند که شرایط بیماری بسیار پیشرفت کرده و فرصت برای انجام بعضی اقدامات موثر درمانی از دست رفته است.

وی بیان کرد: شهروندان به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا به پزشک مراجعه کنند و در صورت انجام تست کرونا و تأیید بیماری خود را قرنطینه کنند و برای جلوگیری از انتشار بیماری از تمام  افرادی که در هفته قبل با آن‌ها تماس داشته‌اند بخواهند به مراکز بهداشت و آزمایشگاهی مراجعه کنند.

صداقت افزود: مهم‌ترین راه غلبه بر کرونا قطع زنجیره انتقال بیماری است و این تنها با مسؤولیت‌پذیری همه ما میسر می‌شود.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اضافه کرد: هم‌اکنون بیشتر بیماران کرونایی را افراد جوان و حتی نوجوان تشکیل می‌دهند و با کمال تأسف، سن فوت بیماران نیز کاهش یافته است که یکی از علل آن عدم رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های مراقبتی در این گروه‌های سنی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول