اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید بر تبادل تجربیات منطقه‌ای در نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی

در نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی موضوع «تبادل تجربه وهمکاری همکاری منطقه‌ای» مورد بررسی قرار گرفت.

تأکید بر تبادل تجربیات منطقه‌ای در نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی در منطقه ملی گردشگری «آوازه» همزمان با نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی برگزار شد.

در این نشست، «تنزیله ناربایوا»  رئیس مجلس سنا ازبکستان، «گلشاد محمدوا» رئیس مجلس ملی ترکمنستان، «آی گل کوسپان» رئیس کمیته امور بین الملل ، دفاع و امنیت پارلمان قزاقستان، «آیدا قاسم علیوا» معاون مجلس قرقیزستان، «هلال بی قربانزاده» رئیس کمیته امور زنان زیر نظر دولت تاجیکستان، «ناتالیا ژرمن» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه ، پیام تبریک سران کشورهای آسیای مرکزی، خطاب به شرکت کنندگان در نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی، به طور رسمی قرائت شد.

«گلشاد محمدووا»، «ناتالیا ژرمن» و «تنزیله ناربایوا» امسال ریاست نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی را برعهده دارند.

در این نشست پیام ویدئویی «میریانا ساپولریچ اگر» دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر منطقه‌ای سازمان ملل در اروپا پخش شد.

پس از آن، شرکت کنندگان در جلسه عمومی با موضوع «پیشرفت در اجرای سیاست‌های دستیابی به برابری جنسیتی در آسیای مرکزی و تجربه همکاری منطقه‌ای» تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان با اشاره به اهمیت روابط بین پارلمانی بین کشورهای منطقه، در مورد فعالیت‌های کشورشان برای دستیابی به اهداف این گفت و گوها مانند حمایت از زنان منطقه در جهت تقویت نقش آنها در منطقه و حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زندگی گفت و گو کردند.

همچنین در این نشست بر مشارکت آنها در فرایند یافتن راه حل برای صلح ، ثبات و توسعه پایدار در منطقه تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی در مورد گسترش این نوع جلسات تاکید کرده و بر اهمیت همکاری با سازمان ملل متحد و سازمان‌های تخصصی تاکید کردند.

پس از جلسه عمومی، طرفین قطع نامه نشست زنان کشورهای آسیای مرکزی را تصویب کردند.

در این بیانیه از روسای جمهور قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان برای حمایت از فعالیت‌های گفت و گو قدردانی شد.

پس از این رویداد ، شرکت کنندگان در گفت و گو در مراسم اهدای نشان افتخار به سران کشورهای آسیای مرکزی و سپس در یک برنامه فرهنگی شرکت کردند.

سال آینده، ریاست این نشست بر عهد ترکمنستان خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول