اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکثریت آمریکایی‌ها شرکت ترامپ در انتخابات بعدی را برای کشورشان بد می‌دانند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شصت درصد آمریکایی‌ها معتقدند بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری برای کشورشان بد خواهد بود.

اکثریت آمریکایی‌ها شرکت ترامپ در انتخابات بعدی را برای کشورشان بد می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند شرکت «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، برای کشورشان بد خواهد بود.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه «کویینیپیاک» نشان داده است که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها شرکت ترامپ در انتخابات بعدی را بد می‌دانند.

از سوی دیگر نتایج این نظرسنجی نشان داد که فقط سی و دو درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند ورود ترامپ به عرصه رقابت در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا برای این کشور مفید خواهد بود.

از میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۴۹ درصد معتقدند ترامپ نهایتاً در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا شرکت می‌کند و در مقابل ۳۹ درصد می‌گویند او در انتخابات شرکت نخواهد کرد و دوازده درصد نیز گفتند در این خصوص نظری ندارند.

هنگامی که از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد آیا درصورت عدم شرکت ترامپ در انتخابات، به نامزد تحت حمایت وی رأی خواهند داد، ۱۹ درصد پاسخ دادند به احتمال زیاد به چنین نامزدی رأی خواهند داد و ۴۱ درصد گفتند به احتمال کمتری به او رأی خواهند داد. 37 درصد شرکت‌کنندگان نیز پاسخ دادند حمایت ترامپ از یک نامزد دیگر، در تصمیم آن‌ها تأثیری نخواهد داشت.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که هفته گذشته، «سوزان رایت» نامزد تحت حمایت ترامپ برای تصدی کرسی قانون‌گذاری تگزاس به «جیک الزی» دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه باخت.

ترامپ در واکنش به این اتفاق، با انکار تفرقه ایجاد شده در میان جمهوری‌خواهان، در بیانیه‌ای نوشت، علت پیروزی الزی این بود که دموکرات‌ها به او رأی دادند.

علاوه بر این، مخالفت آمریکایی‌ها با شرکت ترامپ در انتخابات بعدی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که شکست او در انتخابات سال گذشته، جنجال‌های زیادی ایجاد کرد و در نهایت به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا و استیضاح دوم وی ختم شد.

ترامپ پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ در برابر «جو بایدن» رقیب دموکراتش، ادعای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کرد و شکایات متعددی را در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها با شکست مواجه شدند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

علاوه بر ترامپ، رقیب پیروز او در انتخابات نیز از جایگاه خوبی در نتایج نظرسنجی‌ها برخوردار نیست. بر اساس نتایج نظرسنجی‌ دانشگاه کویینیپیاک که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان رضایت از عملکرد بایدن در مقابله با همه‌گیری کرونا و میزان رضایت از عملکرد کلی او به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص مقابله با کرونا با کاهش روبرو شده است.

در این نظرسنجی، میزان رضایت از عملکرد دولت بایدن در مقابله با کرونا از ماه مه ۱۲ درصد کاهش داشت و به ۵۳ درصد رسید. میزان رضایت از عملکرد کلی وی هم از ۴۹ درصد در ماه مه به ۴۶ درصد کاهش یافت. عملکرد اقتصادی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا هم با کاهش مواجه شد و ۴۳ درصد آن را تایید و در مقابل ۴۸ درصد آن را رد کردند.

این نظرسنجی نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها از تحقیقات کنگره درباره حادثه مرگبار ششم ژانویه حمایت می‌کنند، اگرچه بیش از نیمی از آنها گفتند که فکر نمی‌کنند این تحقیقات منجر به تغییرات اساسی در سیاست شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول