اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعضای شورای ششم شهرهای شهرستان رودان سوگند یاد کردند

منتخبین ششمین دوره شورای شهرهای رودان، بیکاه، زیارتعلی و بالاشهر جغین در مراسم تحلیف سوگند یاد کردند.

اعضای شورای ششم شهرهای شهرستان رودان سوگند یاد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، کورش نیک طبع در جلسه تحلیف شوراهای اسلامی شهر های شهرستان رودان اظهار داشت: با اشاره به مشارکت حداکثری مردم شهرستان در انتخابات اخیر آن را یک حماسه مهم دانست.

وی با اشاره به نقش کاندیدای در دمیدن روح انتخابات در شهرستان آنرا مایه ناامیدی دشمنان عنوان کرد.

نیک طبع گفت: دموکراسی عمومی در جمهوری اسلامی با توجه به برگزاری هر ساله انتخابات شفاف ً برای تمام دنیا شناخته شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان دمکراسی حقیقی موجود در جمهوری اسلامی را قابل قیاس با هیچ کجای دنیا ندانست و گفت: در این نظام مقدس از صدر تا ذیل کار همه چیز با آرا مردم چیده می شود.

وی بیان داشت: شاهد آنیم که در این نظام مقدس از پایین ترین سطح که روستا است تا مدیریت کشور در ریاست جمهوری نقش مردم ایفا می شود.

وی با اشاره به اهمیت کار شورای های اسلامی گفت: چند مقام در جمهوری اسلامی سوگند یاد می کنند که یکی از آنان شوراهای اسلامی اند که هم تراز با نماینده مجلس و ریاست جمهوری برای خدمت لب به سوگند می گشایند.

نیک طبع از اعضای شوراهای اسلامی دور ششم شهرهای شهرستان رودان خواست با اخلاص کامل و دقت در انجام وظایف شورای در ابعاد مختلف را به خرج دهند.

وی گفت قطعا تمامی سیاست گذاری های که شوراهای اسلامی خواهند داشت تاثیرات آن در زندگی مردم به عینه لمس می شود.

معاون سیاسی و امنیتی، اجتماعی فرمانداری رودان در ادامه به نقش شوراهای اسلامی در بعد فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: علاوه پیگیری امور عمرانی و توسعه شوراهای اسلامی با ورود به مسایل فرهنگی اجتماعی به مقابله با آسیب های اجتماعی بپردازند.

خدمت خالصانه سرلوحه کار شوراهای اسلامی شهر باشد

حجت الاسلام مهدی دری نیز در این آیین اظهار داشت: پذیرش مسوولیت نشانه آمادگی برای خدمت به مردم با توجه به آگاهی از تمامی مشکلات است.

وی گفت: مردم قطعا به شما اعتماد کرده اند و ان شا الله در این راه پاسخ این اعتماد را با خدمت صادقانه خواهید داد.

دری با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی نباید به دنبال گلایه از عملکرد گذشته باشند گفت: بلکه آنها باید با ایده و عملکرد مناسب برای توسعه و عمران شهر تلاش کنند.

امام جمعه رودان تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی با توسل به اهل البیت علیه السلام برای رفع مشکلات و خدمت به مردم گام به پارلمان شهری بگذارند.

وی ادامه داد: قطعا حرکت با پشتوانه اهل البیت علیه السلام باعث ارزشمند شدن کار شما خواهد شد.

دری با اشاره به کلام امام علی علیه السلام در نهج‌البلاغه گفت: ایشان می فرمایند کسی که مسولیت را می خواهد بپذیرد برای او این مسوولیت نباید نان و آب باشد.

وی ادامه داد: قطعا اگر کسی با نیت کسب مادیات وارد عرصه بشود کار خراب می شود و بدین شکل در هر قدمی اهداف خود را در نظر می گیرد.

امام جمعه رودان تاکید کرد: قطعا هرگونه حرکتی و حتی امضای باید برای خدمت به مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که مولا امیرالمومنین (ع) فرمودند این مسوولیتی که بر گردن انسان‌های قرار می گیرد، امانتی بیش نیست.

حجت الاسلام دری افزود: شاهان در طول تاریخ سالیان سال حکومت کردند و کاخ شأن فرو ریخت حالا این امانت که در اختیار شوراهای اسلامی است تنها برای چهار سال است که باید از آن به بهترین شکل ممکن حفظ و حراست کنند.

وی ادامه داد: باید آگاه بود که خداوند متعال نظارت بر اعمال و رفتار است و در مسوولیت نیز مردم آگاهانه ناظر بر اعمال و عملکرد هستند.

دری گفت: قطعا فرد انتخاب شده برای شورای شهر، نماینده کل مردم یک شهر است و او باید از نگاه‌های تبعیض آمیز دوری کند.

وی در ادامه از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان رودان خواست تا با استفاده از تجربیات دیگران بدور از تفکرات جناحی و سیاسی برای آبادانی شهر تلاش کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم اعضای شورای اسلامی شهر های رودان، بیکاه، زیارتعلی و بالاشهر جغین  سوگند یاد کردند. در متن سوگندنامه امده است: «من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام کنیم.»

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول