اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام تاجیک: توسعه روابط با ایران یکی از اولویت‌های سیاست خارجی تاجیکستان است

رئیس پارلمان تاجیکستان، گسترش روابط دوستانه و همکاری با تهران را یکی ازاولویت‌های سیاست خارجی کشورش اعلام کرد.

مقام تاجیک: توسعه روابط با ایران یکی از اولویت‌های سیاست خارجی تاجیکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمدطاهر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان که در «تهران» حضور دارد با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران دیدار و گفت و گو کرد.

ذاکر زاده در ابتدای این دیدار با اعلام سلام و تبریک رئیس جمهور تاجیکستان به آیت الله رئیسی، تصریح کرد: روابط ایران و تاجیکستان بر محور دین، زبان، فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک بنا شده و ظرفیت‌های زیادی برای گسترش دارد.

وی در ادامه توسعه روابط دوستانه و همکاری متقابل سودمند با ایران را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی کشورش خواند و گفت: هر دو کشور دارای منافع مشترک زیادی در سطح منطقه هستند.

ذاکر زاده افزود: این عامل و پیوندهای ناگسستنی تاریخی و فرهنگی دو کشور را ترغیب به توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های متقابل سودمند می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پارلمان تاجیکستان به همکاری سودمند با طرف ایرانی توجه ویژه‌ای داشته از طریق گروه‌های دوستی مسائل مربوط به قانون گذاری، گسترش روابط اقتصادی و سایر موضوعات مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیسی نیز در سخنانی این ملاقات روابط دو کشور ایران و تاجیکستان را متکی بر همدلی و همزبانی دانست و گفت: روابط تهران و دوشنبه فراتر از روابط عادی دو کشور با یکدیگر است و باید با اتکا به نزدیکی‌های فرهنگی و تمدنی، برای ارتقای سطح این روابط گام‌های جدی برداشت.

وی در ادامه توسعه روابط ایران، تاجیکستان و افغانستان به عنوان 3 کشور فارسی زبان را دارای اهمیت فراوان عنوان کرد و اظهار داشت: ناامنی‌های امروز افغانستان که ریشه در دخالت‌های بیگانگان در این کشور دارد، به نفع هیچ کس نیست و ایران و تاجیکستان باید برای رفع این نگرانی مشترک در عرصه دوجانبه و بین‌المللی همکاری‌های نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.

امروز رئیس مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول