اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آئین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر اصفهان برگزار شد

آئین تحلیف و انتخاب هیات رئیسه اعضای ششمین دوره شورا‌ی اسلامی شهر اصفهان عصر امروز در فرمانداری اصفهان برگزار شد.

آئین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آئین تحلیف و انتخاب هیات رئیسه اعضای ششمین دوره شورا‌ی اسلامی شهر اصفهان عصر امروز در فرمانداری اصفهان برگزار شد.

حسین سیستانی در ابتدای مراسم گفت: مردم با رای خود به اعضای جدید اعتماد کردند و انتظارات خود در نظر دارند.

فرماندار اصفهان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان فکری، پیشکسوتان، جوانان و بانوان ابراز امیدواری کرد: این شورا بتواند موفق و موثر، برای اصفهانی زیباتر و آبادتر برای زیست سالم، خوب و همراه با عدالت فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان اصفهان ۲۸ خرداد با آرامش و برای اولین بار به صورت الکترونیک و با همدلی هیات اجرایی و هیات نظارت انتخابات بسیار روان پیش رفت و با مشارکت مردم نتایج رقم خورد.

سیستانی ادامه داد: چون اولین دوره انتخابات الکترونیک بود پیش‌بینی می‌شد مشکلات بسیاری وجود داشته باشد ولی به جز مشکلات سیستم‌ها در ابتدای صبح، هیچ مشکلی وجود نداشت و اگر جایی به صورت دستی انتخابات برگزار شد، نتایج آن با انتخابات تجمیع شد.

فرماندار اصفهان اضافه کرد:  ۳۵ هزار نفر دست‌اندرکار انتخابات در بخش اجرایی انتخابات درگیر انتخابات بودند و هزینه‌های آن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بخشی حل شد و هیچ مشکلی در این رابطه نداریم و جا دارد از مردم شهید پرور اصفهان که با وجود نارسایی‌ها در انتخابات حضور یافتند‌.

وی همچنین گفت: در نظر داشتیم مراسم تحلیف با حضور امام جمعه اصفهان، اعضای سابق شورای اسلامی شهر، برخی نخبگان فکری و فرهنگی، شهردار اصفهان برگزار شود که به دلیل محدودیت کرونایی امکان آن وجود نداشت.
فرماندار اصفهان با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان اصفهان گفت: برغم افزایش افراد مبتلا، مرگ و میر زیاد نبوده ولی شرایط به نحوی است که به غیر از بیمارستانهای اختصاصی سایر بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند.

سیستانی همچنین پس از انتخاب هیات رئیسه  با اشاره به پیشینه و سوابق انقلابی و اجرایی اعضای جدید شورای اسلامی شهر، افزود: هیچ دوره‌ای سراغ ندارم که انتخاب اعضای هیات رئیسه با این اکثریت قاطع اعضای شورا انتخاب شوند و امیدوارم این همدلی و همزبانی تا آخر دوره برقرار و مردم از آثار آن بهره‌مند شوند. 

عباس حاج رسولی‌ها  نیز در این جلسه با اشاره به نقش خدمات دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر، گفت: این مسوولیت‌ها هر چهار سال یک بار برای خدمت به گروه دیگری داده می‌شود و لذا باید فرصت را را غنیمت شمرد.

رئیس سنی جلسه افزود: ۴۲ سال خدمت به مردم از طریق مردم‌سالاری دینی صورت گرفته و مساله شورا نیز در قانون اساسی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق اصل هفتم قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند.

وی با اشاره به تأخیر ۱۷ ساله شوراهای اسلامی شهر گفت: در عین حال دولت وظایف شوراها را به خوبی انجام می‌داد و پس از آغاز کار شوراها به نظر می‌رسد دولت می‌توانست ۲۳ وظیفه را پیگیری کند، ولی هنوز این امر محقق نشده است.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: اگر دولت بخواهد از این وضعیت نجات پیدا کند می‌تواند ۴۰ وظیفه را به شورا‌ها تفویض کند و امیدواریم دولت سیزدهم وظایف را در اختیار شوراها قرار دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول