اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مرکز ناباروری زنان به زودی افتتاح می‌شود/ آزمایشگاه تشخیص طبی راه‌اندازی می‌شود

رییس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه مرکز ناباروری و بیماری‌های زنان به زودی افتتاح خواهد شد گفت: آزمایشگاه تشخیص طبی راه‌اندازی می‌شود.

مرکز ناباروری زنان به زودی افتتاح می‌شود/ آزمایشگاه تشخیص طبی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی کلانترنیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و فرا رسیدن هفته گرامیداشت خبرنگار اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی دو رویکرد پژوهشی و عمومی را در دستور کار دارد و ساختاری که دیده شده نیز بر مبنای این دو محور است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار این امور، فعالیت‌های آموزشی هم دارد که این فعالیت‌ها در خدمت پژوهش و فرهنگ است افزود: در جهاد دانشگاهی واحد همدان متناسب با ظرفیت‌های همدان فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه در حوزه همدان مرکز خدمات تخصصی تکنولوژی سفال داریم که از سال ۹۵ راه‌اندازی شده و توفیقات خوبی داشته است بیان کرد: در این راستا کتیبه‌های ساختمانی را به نوعی وارد حوزه‌های عملی و کاربردی کردیم که برای نمای ساختمان می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این بخش سفال یا کاشی‌هایی با استحکام بالا تولید می‌شود و اکنون آمادگی این را داریم در بازار ارائه شود گفت: قرار است دیوارنگاره شهدا در هر محله اجرا شود که پیرو همین موضوع با شهرداری قرارداد بسته‌ایم.

کلانترنیا با بیان اینکه این کاشی‌ها مقاومت زیادی در برابر سرما دارند و می‌توان از آن در شهر همدان با آب و هوای سرد استفاده کرد افزود: در این خصوص یکسری سرامیک‌های خاص را در دستور کار داریم که تاکنون بیش از ۲۵ هزار قطعه ساخته شده است.

وی یادآور شد: ظروف تزیینی با استحکام بالا نیز که نیاز به طراحی خاصی دارد در این حوزه انجام می‌شود که به صورت مستقیم منجر به اشتغال ۳۰ نفر شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان خاطرنشان کرد: پروژه مرکز ناباروری و بیماری‌های زنان رو به اتمام است مرکزی که از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است و خدمات آن برای همدان و غرب کشور قابل اجراست.

وی ادامه داد: این مرکز شامل درمانگاه عمومی با رویکرد زنان و ژنتیک همراه با آزمایشگاه تشخیص طبی است که ان‌شاءالله طی ماه‌های آینده با کمک مسوولان استان راه‌اندازی می‌شود.

کلانترنیا با بیان اینکه در حوزه پژوهش و فناوری مرکز خدمات تخصصی سلامت و طب کار در دستور کار است افزود: این مرکز به ادارات، کارخانجات، شرکت‌های حمل و نقل عمومی و نیروگاه‌های بدو استخدامی خدمات می‌دهد.

وی در خصوص آزمایشگاه تشخیص طبی نیز گفت: این آزمایشگاه از آزمایشگاه‌های قدیمی سطح شهر همدان است که امسال آن را راه‌اندازی می‌کنیم و با تعرفه‌های نیمه دولتی خدمات می‌دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به اینکه در حوزه روستایی کارآفرینی و اشتغال را داریم و پیگیر این هستیم که پژوهش بیشتری انجام دهیم افزود: مجوز سلامت طب سنتی را در دستور کار قرار دادیم که مجوز آن از علوم پزشکی اخد شده و ماه‌های آینده به دنبال راه‌اندازی آن هستیم.

راه‌اندازی دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی

وی به راه‌اندازی دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: این طرح با کارفرمایی وزارت کار و اجرای جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان اجرا می‌شود‌.

کلانترنیا با بیان اینکه در همدان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر ظرفیت اشتغال عنوان شده که تاکنون ۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند گفت: فاز دوم آموزش و توانمندسازی متقاضیان است که بخش عمده آن انجام شده و مهمترین فاز اتصال به بازار است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان جزو استان‌های پیشرو است و تاکنون ۳۲۰ نفر اتصال به بازاز را انجام دادیم اظهار کرد: در حوزه‌های آموزش نیز مراکز آموزش کوتاه‌مدت را داریم که سعی کردیم دوره‌های مهارتی را تقویت کنیم، این دوره‌ها غالبا منجر به شغل می‌شود و خیلی هم پیگیر هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه دو مرکز آموزش علمی و کاربردی در همدان فعال است افزود: این دوره‌ها مهارتی است که ۲۴ کد رشته با ۷۰۰ دانشجو فعال هستند و برای پذیرش مهرماه چهار رشته در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه در موسسه آموزش عالی جهاد که دومین مرکز آموزش مقطع‌دار است مقاطع مختلفی داریم تصریح کرد: ۹ رشته در مقطع کاردانی، ۷ رشته در کارشناشی پیوسته و دو رشته در کارشناسی ارشد فعال است.

کلانترنیا به تاسیس خبرگزاری سیناپرس در حوزه معاونت فرهنگی اشاره کرد و گفت: این دفتر به عنوان دومین شعبه در کشور در استان همدان تاسیس شد.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مسابقه دفاع سه‌دقیقه‌ای توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: برگزاری چند نشست تخصصی کرونا، نشست تخصصی بررسی جایگاه زن در جامعه، برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر، تهیه کلیپ‌های مختلفی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری کارگاه کارآفرینی و مسابقه کتابخوانی غدیر از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی است.

رییس جهاد دانشگاهی همدان به توزیع ۱۱۰ بسته غذایی در عید غدیر اشاره کرد و گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عصر شعر دلتنگی نیز داشتیم.

وی مسابقه کتابخوانی فاتح قدس، مسابقه کتابخوانی «خس بی سروپا» را از دیگر برنامه‌های فرهنگی جهاد دانست و افزود: مراسم تقدیر از سه خانواده شهدای مدافع سلامت و اعطای تندیس فداکاری و ایثار پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول