اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سنندج در وضعیت قرمز کرونایی/تداوم نظارت بر بخش‌های مختلف

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در سنندج گفت: روند نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت بخش‌های مختلف همانند رستوران‌ها، اصناف و ادارات تداوم دارد.

سنندج در وضعیت قرمز کرونایی/تداوم نظارت بر بخش‌های مختلف

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان سنندج در وضعیت قرمز از نظر بیماری کرونا روند نظارت‌‌ بهداشتی بر فعالیت اماکن، عرضه غذای آماده، رستوران‌ها، کافی شاپ و مراکز مشابه به صورت ویژه تشدید یافت.

وی با بیان اینکه اقدامات نظارتی همچنان با حساسیت بیشتری دنبال شده است افزود: در سه روز گذشته 13 اکیپ گشت ستادی از 70 واحد صنفی مختلف و در سطح بازدیدهای مراکز تابعه و محیطی 443 واحد صنفی مختلف مورد بازدید وبازرسی قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی این بازدیدها 24 واحد صنفی به علت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت نمودند.

 فلاحی در خصوص نظارت دقیق بر مواد غذائی کنسروی و فله‌ایی به کشف و ضبط مقدار قابل توجهی از این مواد اشاره نمود و ادامه داد: بازرسین این مرکز در مدت یاد شده موفق شدند یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف را کشف و ضبط نمایند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 21 مورد اخطاریه صادر شده در گذشته و 2 مورد شکایات مردمی نیز در دستور کار بازرسین این مرکز در مدت یاد شده قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای نظارت بر سلامت نان تصریح کرد: 4 مورد نان خبازی‌های سطح شهر جهت تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک در نان مورد نمونه برداری قرار گرفت.

 فلاحی در خصوص اقدامات نظارتی بر بهبود کیفیت آب شرب گفت: در این زمینه 42 مورد نمونه بردای تایید سلامت آب شرب و 220 مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهری و روستایی در مدت زمان عنوان شده به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه روز گذشته 168 واحد ارایه غذای آماده و مراکز یاد شده مورد بازدید دقیق قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تشدید نظارت بر مراکز تهیه غذای بیرون‌بر و رستوران‌ها تصریح کرد: ضمن نمونه برداری 4 مورد مواد غذائی تهیه شده در این اماکن جهت تایید سلامت مواد یاد شده، تذکرات لازم در خصوص رعایت کامل ارایه غذا به مشتریان به صورت بیرون بر به متصدیان مربوطه یادآوری شده است.

فلاحی در پایان اضافه کرد: در سه روز گذشته 365 نفر از همشهریان سنندجی در سطح شهر از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد تست و نمونه بردای قرار گرفتند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول