اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

استاندار بوشهر بر اساس شاخص‌ها انتخاب می‌شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب استاندار برای بوشهر گفت: برای انتخاب استاندار بوشهر قطعاً باید شاخص‌ها در نظر گرفته خواهد شد نه روابط؛ هرچند انتخاب فردی که شاخص ها را هم داشته باشد نیازمند رایزنی و مذاکرات است.

استاندار بوشهر بر اساس شاخص‌ها انتخاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری صبح امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز دولت سیزدهم اظهار داشت: امیدواریم دولت مردانی که مسؤولیت کشور را بر عهده می‌گیرند بتوانند با استفاده از تجربیات دولت‌های گذشته کارنامه‌ خوبی را در پایان کار به مردم ارائه دهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دلیم در مجلس شورا اسلامی در خصوص اهمیت رسانه در جامعه گفت: مأموریت خواص رسانه در کشور موجب آگاهی‌بخشی جامعه، ایجاد انگیزه و مطالبه‌گری برای تحقق آرمان‌های انقلابی می‌شود. 

وی درباره استفاده از مسؤولان کارآمد در دولت جدید بیان داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های استراتژیکی کشور است و می‌توان با به‌کارگیری مسؤولین توانمند در استان شرایط را تغییر داد. 

جمیری در خصوص هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شروع به کار مجلس شورای اسلامی با نگاه هماهنگی و هم‌افزایی نمایندگان و هیئت‌رئیسه مجلس به مشکلات استان‌ها پرداخته شد و همین موضوع را در جلساتی که با رئیس‌جمهور جدید داشته‌ایم مطرح کرده‌ایم که با استقبال خوب ایشان مواجه شدیم که این نگاه خوب می‌تواند در انجام امور تحقق پیدا کند. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه انتخاب مسؤولین ابراز داشت: مجلس در روند بررسی وزرا و رأی اعتماد به آنها بدون تعارف ورود می‌کند و صرفاً بر اساس شایستگی‌ها افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

وی در خصوص دخالت‌های نمایندگان مجلس در انتخاب مسؤولین استانی گفت: نقش نمایندگان در انتخاب مسؤولین استانی بر اساس قانون صرفاً یک نقش نظارتی است اما می‌توانند مشاوره دهند تا فرد شایسته انتخاب شود. 

وی در خصوص انتخاب استاندار برای بوشهر اظهار داشت: برای انتخاب استاندار بوشهر قطعاً باید شاخص‌ها در نظر گرفته خواهد شد نه روابط؛ هرچند انتخاب فردی که شاخص ها را هم داشته باشد نیازمند رایزنی و مذاکرات است.

جمیری بیان داشت: استان بوشهر باید یک استاندار قوی و توانمند داشته باشد چون این استان به لحاظ داشته‌هایی که دارد بالاتر از یک استان است و می‌تواند در کشور تأثیرگذار باشد. 

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات اساسی مردم در سطح کشور نیاز است زیرساخت‌های استان ایجاد کرد که این مهم را می‌توان با انتصاب یک مدیر توانمند در استان محقق کرد. 

وی با بیان اینکه راه‌آهن بوشهر یکی از مسائل مهم است بیان داشت: این موضوع مهم در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است اما با یک سری چالش‌هایی مواجه است که در حال بررسی است. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه‌آهن بوشهر اکنون فعال است اما فعالیت آن با توجه به بودجه اندک آن صورت می‌گیرد، و با آن توقع ما فاصله دارد. در این خصوص با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم امیدواریم در دولت جدید به این پروژه مهم ملی توجه شود و آن را بتوانیم به اتمام برسانیم. 

جمیری در خصوص احداث آزادراه بوشهر بیان داشت: برای احداث این آزادراه نیاز به سرمایه‌گذار توانمند داریم که متأسفانه فردی که توانمند باشد و بتواند کل پروژه را تحویل و به اتمام برساند تا کنون نبوده است.

وی در خصوص مسائل بهداشت و درمان استان تصریح کرد: متأسفانه ما در این حوزه از لحاظ زیرساخت جزو استان‌های کم‌برخوردار هستیم. 

جمیری خاطرنشان کرد: در طی مدت‌های اخیر جلسات متعددی با وزیر بهداشت داشته‌ایم و از وی قول مساعد گرفته‌ایم که استان را طی بازه زمانی پنج ساله‌ای در حوزه بهداشت و درمان به یک سطح قابل قبولی برساند. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه در استان از لحاظ بهداشت و درمان شرایط خوبی نداریم و امیدواریم در یک بازه پنج ساله مشکلات این حوزه رفع شود. 

وی در خصوص شرایط کرونا در بیمارستان‌های استان گفت: قبلاً هشدارهای لازم را به مسؤولین استان داده بودم که پیشگیری کنند تا دچار بحران نشویم اما متأسفانه توجهی نشد. 

جمیری در خصوص پیشنهاد تعطیلی ایام کرونا ابراز داشت: وزیر بهداشت این پیشنهاد را به رهبر انقلاب داده‌اند و ایشان تصمیم را با ستاد ملی مقابله با کرونا گذاشته‌اند و از نظر ما ستاد ملی باید اختیارات را به استان‌ها بدهد تا هر استان بر اساس شرایطی که دارد تصمیم‌گیری کند. 

این مقام مسؤول در خصوص طرح جامعه جزیره خارگ بیان کرد: به همراه برخی مسؤولین جزیره خارگ دراین‌خصوص دیداری با وزیر داشته‌ایم و این طرح از زمانی که در شورای عالی شهرسازی مطرح شده در حال بررسی است.

وی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی افزود: در بررسی صلاحیت افرادی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در هیئت نظارت شهرستان رد شده‌اند. افرادی که تأیید شده‌اند صلاحیت آن‌ها به هیئت نظارت استان ارسال نشده است. 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هیئت نظارت استان تلاشمان بر این بود که هیچ حق و حقوقی از کسی ضایع نشود و در مجموع نسبت به دوره‌های گذشته افرادی را که تأیید کرده‌ایم معدل بهتری از لحاظ سلامت داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول