اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نگاهی اجمالی به اظهارات آقای معاون/ از بی‌خیالی نسبت به ناهماهنگی اقتصادی تا فرار از خبرنگاران

معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بعد از سال‌ها سکوت، اخیرا در سخنان پرحاشیه‌ به دفاع از عمکرد دولت در بیکارترین استان کشور پرداخت.

نگاهی اجمالی به اظهارات آقای معاون/ از بی‌خیالی نسبت به ناهماهنگی اقتصادی تا فرار از خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دقایق پایانی دولت دوازدهم و اصرار دولت‌مردان برای حاشیه‌سازی و تنش‌آفرینی حتی در آخرین نفس‌های دولت تدبیر و امید (به تعبیر خودشان) احساس می‌شود.

غیبت استاندار در فضای مدیریتی استان، جابه‌جایی‌های معنادار و پرابهام، انتصابات شبانه، مرموز و ...تنها بخشی از تنش‌آفرینی دولت‌ها در چهارمحال و بختیاری در این چند روز پایانی بوده که خیلی مورد بحثم نیست.

موضوع بحث در مورد پرحاشیه‌ترین فرد دولت در این سال‌ها در استان است؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار؛ فردی که هم تایید صلاحیتش حاشیه‌ساز بود، هم نحوه انتخابش، هم سکوتش در این سال‌های مسئولیت و هم بی‌میلی‌اش برای حل معضلات اقتصادی استان.

اما این روزها جناب معاون بعد از سال‌ها مسئولیت و البته سال‌ها سکوت محض در خصوص تعطیلی صدها واحد تولیدی، پیرامون معطل ماندن 31 طرح کشاورزی حاشیه زاینده‌رود، در خصوص معضلات آبی، در خصوص چوب حراج زدن به یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های خاورمیانه، در خصوص تعطیلی دومین شیلات بزرگ سردآبی کشور و... امروز بالاخره زبان گشوده و اظهارنظر فرمود!

دستاوردهای دولت در کاهش نرخ بیکاری، سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیاردی در حوزه کشاورزی و صنعت و...، تثبیت و رونق اشتغال در استان، بهترین عملکرد در بین استان‌های کشور و...؛ این‌ها بخشی از جملات آقای معاون استاندار بود که در آخرین جلسه شورای اداری استان به صورت یکطرفه مطرح کرد.

درخواست تشکل‌های دانشجویی برای محاکمه معاون اقتصادی استاندار

جالب این است که معاون اقتصادی استاندار در طول بیست و پنج ماه مسئولیتش حتی یک نشست خبری هم نداشته و حتی ده‌ها بار درخواست رسانه‌ها برای پرسش و پاسخ را رد کرده بود؛ آش اینقدر شور شد که چندین تشکل دانشجویی از جمله سه دفتر انجمن اسلامی دانشجویان و دو دفتر جامعه اسلامی در نامه‌ای مشترک به دادستان استان خواستار اعلام جرم علیه وی شدند که موضوع با پادرمیانی آقای استاندار مختومه شد.

بسیج دانشجویی هم در روزهای گذشته با ارسال نامه‌ای سرگشاده، از معاون اقتصادی استاندار درخواست کرده به دلیل سوءمدیریت خود حداقل از مردم عذرخواهی کند.

انتقاد امام جمعه از نابه‌سامانی در بازار مرغ

مسئله مرغ در چهارمحال و بختیاری هم مانند سایر نقاط کشور و حتی شاید بدتر از مناطق دیگر به بحرانی اجتماعی تبدیل شده بود تا جایی که امام جمعه شهرکرد بابت این ناهماهنگی که در سیستم اتفاق افتاده از تریبون نماز جمعه به مسئولان تذکر داد و گفت: نباید گذاشت در این شرایط حساس کشور مردم در صف طولانی بایستند چرا که در شان مردم نیست و مردم به اندازه کافی درگیر مشکلات بزرگ هستند لذا می‌طلبد مسئولان در اسرع وقت مشکل را حل کنند.

علاقه آقای معاون به تریبون‌ یکطرفه و دست رد به سینه خبرنگاران

خبرنگار فارس در طول 6 ماه گذشته بارها برای گفت‌وگو با معاون اقتصادی استاندار در خصوص بحران‌های اقتصادی بیکارترین استان کشور درخواست جلسه داده بود که در تمام این دعوت‌ها دست رد آقای معاون به سینه خبرنگار فارس خورد؛ امیدواریم دستگاه‌های نظارتی موفق شوند با دقت و حساسیت نسبت به بررسی عملکرد یکی از حساس‌ترین معاونان استاندار اقدام و افکار عمومی را اقناع کنند.

سئوالاتی که برای همیشه بی‌پاسخ ماندند

در زیر برخی از سئوالاتی که قرار بود به نمایندگی از مردم در نشست خبری از معاون استاندار پرسیده شود و پاسخ آقای معاون رسانه‌ای شود که متاسفانه وی بعد از ماه‌ها پیگیری هنوز حاضر به مصاحبه نیست؛

آیا بین نزدیکان شما و محتکران نهاده‌های دامی که در استان شناسایی شدند ارتباطی وجود دارد؟ نقش شما در خصوص چه بود؟

ارتباط شما با احتکارهای اخیر آرد و خیانت در امانت یکی از شرکت های تولیدی آرد چیست؟

موضع شما در خصوص مطالبات یک هزار کارگر اخراجی برفاب چه بود و چه پیگیری‌هایی از طرف شما صورت گرفته است؟

علت تعطیلی و نیمه‌تعطیلی بیش از 70 درصد صنایع استان چیست و شما برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تاکنون کدام پیگیری‌ها را انجام دادید؟

موضع شما برای کمبود آب در استان و تعطیلی بسیاری از مشاغل حوزه کشاورزی و صنعت  به دلیل کم آبی چه بوده و چه اقدامی داشته‌اید؟

با توجه به اینکه مرغداری‌های استان توان تولید 100 درصد نیاز مرغ استان را دارند ولی چرا مشکل کمبود مرغ در این استان هیچ گاه در زمان مدیریت شما حل نشده است؟

قابل ذکر است این رسانه اعلام آمادگی می‌کند چنانچه هم‌اکنون هم پاسخی برای سؤالات فوق از طرف معاون استاندار بیان شود، منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول