اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از وضعیت نگران‌کننده کرونا در چهارمحال و بختیاری تا ضعف در اجرای مصوبات ستاد

بررسی امکان تعطیلی کامل شهر به مدت یک هفته، بررسی شیوه برگزاری مراسمات محرم، بررسی دلایل اجرایی نشدن مصوبات ستاد کرونا، تشدید نظارت بر مبادی ورودی و خروجی، افزایش همکاری دستگاه‌ها و اعمال محدودیت تعطیلی برای برخی از مشاغل از جمله مسائلی بود که در جلسه ستاد مقابله با کرونای چهارمحال و بختیاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از وضعیت نگران‌کننده کرونا در چهارمحال و بختیاری تا ضعف در اجرای مصوبات ستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

بررسی امکان تعطیلی کامل شهر به مدت یک هفته، شیوه برگزاری مراسمات محرم، بررسی دلایل اجرایی نشدن مصوبات ستاد کرونا، تشدید نظارت بر مبادی ورودی و خروجی، افزایش همکاری دستگاه‌ها برای مهار گسترش کرونای نوع دلتا و اعمال محدودیت تعطیلی برای برخی از مشاغل از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تغییر دولت خللی در انجام امور ایجاد نکند/ تا آخرین لحظه به وظایف خود عمل می‌کنیم

اقبال عباسی در این جلسه گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم به‌نظر می‌رسد پروتکل‌های سال گذشته برای اجرای این مراسمات اعمال شود، اما در این خصوص باید منتظر تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا اطلاع ثانوی فعالیت تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها، باغ‌وحش‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است و رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها به‌صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه تعطیلی کامل استان در حیطه اختیارات این جلسه نیست، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید در بحث کنترل ترددها و ممنوعیت برگزاری مراسمات ترحیم و شادی جدی‌تر عمل کرده و اگر دستگاهی در انجام وظیفه خود کوتاهی کرد با آن برخورد قاطع کنند.

عباسی با بیان اینکه در بحث مدیریت بیماری کرونا در شرایط حساسی قرار داریم و همه باید تمام توان خود را برای حفظ سلامت جان مردم به‌کار بگیریم، تاکید کرد:  تغییر دولت نباید هیچ‌گونه خللی در روند اجرای امورات در استان ایجاد کند، مسئولان تا لحظه آخر مسئولیت باید به وظایف خود عمل کنند.

سویه دلتا کرونا قدرت سرایت‌پذیری بیش از ۶۰ برابری نسبت به ویروس نوع ووهان دارد

مجید شیرانی نیز در ادامه با بیان اینکه سویه دلتا کرونا با قدرت سرایت‌پذیری بیش از ۶۰ برابری نسبت به ویروس نوع ووهان دارد، گفت: در حال حاضر وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی و نگران‌کننده است، هر لحظه امکان دارد با افزایش تعداد بیماران شاهد سرریز شدن سد سیستم بهداشت و درمان در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری دارد و کسانی که در برابر ویروس کرونا نیز واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند، اما قطعا شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر در افراد واکسینه شده بسیار کمتر است.

 به‌طور متوسط روزانه حدود ۵۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری نیازمند بستری در بخش کرونا هستند

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه حدود ۵۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری نیازمند بستری در بخش کرونا هستند، و در ۱۴ روز گذشته حدود ۴ هزار و  ۷۷۲ نفر مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است.

در ادامه عبدارضا علیمحمدی گفت: در جلسه گذشته قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا مقرر شد ساعت فعالیت اصناف به ساعت ۱۸ کاهش پیدا کند، همچنین تالارهای پذیرایی با ۲۵ درصد ظرفیت فعال باشند و پذیرایی نیز در تالارها ممنوع شود، اما این اتفاق رخ نداد.

در اجرای مصوبات ستاد کرونای استان دچار ضعف جدی هستیم

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه در اجرای مصوبات ستاد کرونای استان دچار ضعف جدی هستیم و در صورت ادامه همین منوال ممکن است شرایط وخیم‌تری رقم بخورد.

 تاکنون ۱۶۲ هزار و ۴۲ دز واکسن کرونا وارد چهارمحال و بختیاری شده است

در پایان سید راشد جزایری گفت: تاکنون ۱۶۲ هزار و ۴۲ دز واکسن کرونا وارد چهارمحال و بختیاری شده است و ۱۴۵ هزار و ۸۴۵ نفر در استان واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: واکسیناسیون کارمندان بانک‌ها از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و در ابتدای کار 2 هزار و 500 کارمند بانک واکسینه خواهند شد.

وی اضافه کرد: فاز سوم واکسیناسیون تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد که پس از آن 2 هزار نفر از نیروهای ناجا در نوبت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول