اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تعلیق و ابطال 12 پروانه استاندارد در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: طی چهار ماه نخست امسال 12 پروانه استاندارد به دلیل رعایت نکردن الزمات استاندارد و یا تولید نکردن و تعطیلی کامل تعلیق و یا ابطال شدند.

تعلیق و ابطال 12 پروانه استاندارد در کردستان

ژیلا یزدانی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، تعداد دستگاه‌های سنجش اوزان سنگین مورد آزمون شده در استان طی چهار ماه نخست امسال را 133 دستگاه اعلام کرد و گفت: یکی از موارد حائز اهمیت اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده در واحد‌های صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی است. 

مدیرکل استاندارد کردستان همچنین تعداد آزمون اوزان سبک در چهار ماه نخست امسال را در استان کردستان 400 دستگاه عنوان کرد. 

یزدانی بیان کرد: با توجه به لزوم نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی استان توسط کارشناسان استاندارد به صورت مستمر، اما در این مدت تعداد 12 پروانه کاریرد علامت استاندارد به دلیل نداشتن کیفیت لازم تعلیق و یا ابطال شد. 

وی افزود: از این تعداد 5 پروانه به علت عدم رعایت کیفیت و یا عدم تولید و تعطیلی واحد‌های تولیدی، تعلیق شد. 

یزدانی بیان کرد: همچنین 7 پروانه به دلیل پیگیری نکردن رفع نواقص رعایت نکردن الزمات کیفیت و استاندارد و یا تولید نکردن و تعطیلی کامل واحد ابطال شد. 

وی تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد صادرشده در استان را 11 مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت همچنین 3 مجوز برای فرآورده‌های تولید شده در واحد‌های تولیدی و خدماتی استان کردستان صادر شد. 

یزدانی با اشاره به اینکه مدت اعتبار پروانه استاندارد سه سال است، اضافه کرد: هر زمان که این اعتبار به اتمام برسد با توجه به دامنه فعالیت سالانه و کنترل و نمونه‌برداری‌های انجام شده اقدام به تمدید آن می‌شود.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول