اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| تاثیر کرونا بر رنگین‌پوستان آمریکایی بیش از سفیدپوستان بوده است

بر اساس نظرسنجی که انجام شده، همه‌گیری کرونا تاثیر بیشتری بر لاتین‌تبارها، سیاه‌پوستان و آسیا تبارها در آمریکا گذاشته است.

نظرسنجی| تاثیر کرونا بر رنگین‌پوستان آمریکایی بیش از سفیدپوستان بوده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نسبت تاثیرگذاری کرونا به جامعه رنگین پوستان آمریکا در مقایسه با سفیدپوستان متفاوت بوده است.

مجله نیوزویک روز یکشنبه در گزارشی که منتشر کرده با اشاره به نظرسنجی که پایگاه هریس انجام داده، گزارش داد از هر ۴ زن لاتین تباری که در آمریکا حضور دارند دست کم یکی از آنها اقوامی داشته‌اند که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

در این گزارش آمده که تقریبا ۸۰ درصد از زنان لاتین تبار در آمریکا شخصا احساس کرده‌اند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین دست کم ۳۷ درصد از آنها با چالش‌هایی نظیر مشکلات روانی در دوران همه‌گیری مواجه بودند. این آمار در میان سیاه پوستان۲۹ درصد ودر میان آمریکایی‌های آسیایی تبار ۳۴ درصد بوده است.

این نظرسنجی از ۷ آوریل تا ۱۶ می از بین ۱۶۱۷ زن بالغ انجام شده که خود را سیاه پوست، آمریکایی آفریقایی تبار، لاتین تبار یا آمریکایی آسیایی تبار معرفی کرده‌اند.

از سوی دیگر نرخ واکسیناسیون در میان رنگین پوستان آمریکایی بسیار پایین تر از سفیدپوستان این کشور است.

بر اساس آمارها، تا کنون کمتر از ۱۰ درصد سیاه پوستان و آمریکایی‌های آسیایی تبار واکسن زده‌اند. این آمار در میان لاتین تبارها ۱۶ درصد بوده است این در حالی است که بیش از ۵۸ درصد سفید پوستان آمریکایی دست کم یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

نکته قابل توجه در مورد قربانیان کرونا در آمریکا این است که سیاه‌پوستان و لاتین تبارها بخش عمده قربانیان کرونا را در این کشور تشکیل می‌دهند.

بر اساس تحلیلی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا منتشر کرده بود در یک بازه زمانی مشخص، ۲۴ درصد قربانیان کرونا در آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می‌دادند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه مذکور سیاه‌پوست بودند.

همچنین در ایالات متحده، در میان افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، ۶۴.۳ درصد سفیدپوست هستند در حالی که تنها ۸.۶ درصد آفریقایی تباران واکسینه شده اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول