اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری مسابقه قرآنی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) مسابقه‌ای است که برای ویژه نوجوانان طراحی شده و از طریق مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درحال اجرا است.

برگزاری مسابقه قرآنی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، پیرامون مسابقه ویژه نوجوانان طرح ملی شباب الرضا بیان کرد: مسئله خدمت به حریم رضوی، از دیرباز جزو آرزوهای همه ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده و هست؛ اما محدودیت حضور مستقیم در محدوده بارگاه منور رضوی همیشه مانع از اجابت این خواسته‌ها بوده است.

حجت الاسلام سید مسعود میریان گفت: رویکرد خدمت‌رسانی در حوزه  آستان ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مبنی بر توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم(در طرحی تحت عنوان خادمیاری) زمینه‌ای را برای طراحی و اجرای فعالیت‌هایی باهدف نیل به خواسته خدمت به امام رضا(ع) در پهنه‌ای فراتر از محدوده حرم رضوی فراهم کرده است.

وی افزود: بر اساس این رویکرد دوره نوجوانی به عنوان مقطعی حساس که هویت‌یابی انسان در آن تحقق پیدا می‌کند، باید موردتوجه جدی قرار گیرد. «کانون خادمیاران قرآنی» تأمین‌کننده فرصتی برای نوجوان شیعه در سطح ملی و بین‌المللی است که می‌تواند تأثیر مطلوبی در هویت‌یابی نوجوانان شیعه در مسیر تربیتی مطلوب داشته باشد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: مراد از هویت، هویتی است که خمیرمایه و سرمایه اصیلی در مسیر رشد و تعالی نوجوانان است و ضمن زمینه‌سازی برای دستیابی به «عزت‌نفس» و «اعتمادبه‌نفس» مسیر مطلوبی برای توسعه سرمایه اجتماعی با محوریت سرمایه‌های مذهبی، معنوی و انقلابی جامعه اسلامی به‌وجود می‌آورد.

میریان فعالسازی جنبه‌های معرفتی طرح ملی شباب الرضا(ع) در سطح ملی را هدف کلان و کلی این طرح معرفی کرد و در بیان اهداف جزئی آن گفت: آشنایی نوجوانان و درک ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری به‌عنوان نماد جامعه اسلامی، تمسک جستن نوجوانان به اصل ولایت‌پذیری ولایت‌مداری و تأثیر آن در ثبات و پایداری عدالت در جامعه اسلامی و جلوگیری از نفوذ دشمنان از دیدگاه قرآن، گسترش انس با قرآن کریم و تدبر در آیات در جامعه خصوصا برای نوجوانان از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: زمینه‌سازی مشارکت حداکثری نوجوانان در ترویج فرهنگ قرآن و عترت، ترویج سبک زندگی قرآنی برای نوجوانان، رونق بخشی به مساجد، حسینیه‌ها و مؤسسات قرآنی با محوریت نوجوانان و نیز بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شعبات طرح ملی شباب الرضا(ع) با محوریت نوجوانان در توسعه فرهنگ قرآنی و تقویت مبانی دینی و اعتقادی از دیگر اهداف این برنامه است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در بیان سیاست‌های این برنامه گفت: توجه به نقش راهبردی جلسات سنتی قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت رضوی در پیشبرد اهداف، «توسعه فرهنگ قرآنی» در جامعه و گسترش آموزش عمومی قرآن کریم، توجه به معرفت‌افزایی نوجوانان به ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری از سیاست‌های مورد توجه است.

میریان افزود: یکپارچه‌سازی راهبری طرح ملی شباب الرضا(ع)، استفاده از ظرفیت‌های مردمی مؤسسات قرآنی در گسترش طرح ملی شباب الرضا(ع) و نیز رونق بخشی به فضای معرفتی جانبی طرح ملی شباب الرضا(ع) و گسترش آن در سطح ملی از دیگر سیاست‌های مدنظر در این برنامه است.

وی در باب ماموریت‌ها در جریان اجرای طرح گفت: مسابقه ویژه نوجوانان در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود که بر این اساس حفظ ارتباط مؤثر همه جانبه با  اعضای طرح ملی شباب الرضا(ع) مدنظر است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی افزود: ایجاد شبکه‌ای گسترده و یکپارچه در بزرگداشت و پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در بستر طرح ملی شباب الرضا(ع) در کنار راهبری و هدایت جنبه‌های معرفتی طرح ملی شباب با رویکرد تفسیر و تدبر در قرآن کریم از دیگر ماموریت‌های مورد توجه در اجرای این طرح است.

میریان بیان کرد: این برنامه از پنجشنبه ۷ مرداد مصادف با  عید سعید غدیر خم آغاز و تا ۱۲ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی در بیان شکل اجرای طرح گفت: منبع از کتاب «برای قلب سپید تو» به‌صورت فایل پی دی اف است که بارگذاری آن در صفحات و کانال‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به آدرس @quran_aqr در فضای مجازی انجام می‌شود و نیز ارائه سوالات مسابقه از طریق کانال‌ها و فضای مجازی و یا بیان آن‌ها توسط مربیان محافل صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: نحوه پاسخ‌دهی به سؤالات، ارسال پیامکی جواب‌ها به صورت یک عدد ۱۲ رقمی از چپ به راست به همراه نام و نام‌خانوادگی به سامانه پیامکی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به شماره ۳۰۰۰۸۸۰۴ است، در پایان نیز به ۳۰ نفر از شرکت‌کنندگان که به تمام سوالات پاسخ صحیح داده‌اند به قید قرعه جوایز نفیس متبرک اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول