اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پروژه‌های نیمه‌تمام، تمامی ندارد/ سودای احداث کمپ گردشگری جدید قبل اتمام کمپ گردشگری قبلی

کمپ گردشگری ارگ بلقیس اسفراین که قرار بود سال گذشته تمام شود کماکان نیمه تمام مانده و کاوش‌های آن نیز نیازمند اعتبار است اما با این وجود مسؤولان به فکر پروژه‌ای جدید برای گردشگری در امام‌زاده کبیر کوران این شهرستان افتاده‌اند.

پروژه‌های نیمه‌تمام، تمامی ندارد/ سودای احداث کمپ گردشگری جدید قبل اتمام کمپ گردشگری قبلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین،کمپ گردشگری ارگ بلقیس اسفراین که قرار بود سال گذشته تمام شود نیمه تمام مانده و کاوش‌های آن نیز نیازمند اعتبار است اما مسؤولان به فکر پروژه‌ای جدید برای گردشگری این شهرستان افتاده‌اند.

مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین در جریان بازدید از آرامگاه امامزاده همراه امام‌جمعه اسفراین، مدیران ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی استان اظهار کرد: ضرورت سامان‌دهی این بنای تاریخی و مذهبی محرز است و با انجام اقدامات زیرساختی باید امامزاده سامان‌دهی و از فضای معنوی آن استفاده بهینه کرد.

بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های این شهرستان در راستای جذب زائر و گردشگر در امامزاده کبیرکوران ازجمله ساخت زائرسرا، انجام فعالیت‌های اقتصادی در اراضی پیرامون امامزاده، ایجاد بوم‌گردی با محوریت کویر نوردی و... تأکید کرد.

کرامتی با اشاره بر ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در ایجاد زیرساخت‌های لازم در محل این امامزاده افزود: ساخت زائرسرا از سوی اوقاف با همکاری میراث فرهنگی در راستای ضوابط و رعایت حریم بنا انجام می‌شود.

عبدالله سهرابی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین نیز در این بازدید گفت: نصب تابلوی راهنمایی و معرفی بنا در سطح شهرستان و تکمیل عملیات مرمت بنای امامزاده کبیر کوران در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای اطراف امام‌زاده برای متقاضیان بخش خصوصی در راستای تأمین زیرساخت اقامتی زائران و توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان از دیگر برنامه‌ها است.

قدمت آرامگاه امامزاده احمدبن موسی کوران که به شماره ۵۹۴۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده مربوط به دوره صفویه است.

گفتنی است که پیش از این نیز قرار بود ارگ بلقیس اسفراین به منطقه گردشگری با تمام امکانات تبدیل شود اما هنوز آن پروژه به اتمام نرسیده آغاز طرحی جدید که مشخص نیست چگونه قراراست شروع شود عنوان شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول