اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

صرف بیش از 2 هزار میلیارد اعتبار برای آزادراه خرم‌آباد- بروجرد

مدیر پروژه آزادراه خرم‌آباد-اراک گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه صرف شده، ضمن اینکه ارزش روز این قطعات دوم تا چهارم آزادراه بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

صرف بیش از 2 هزار میلیارد اعتبار برای آزادراه خرم‌آباد- بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد شاهوردی ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزادراه خرم‌آباد-اراک اظهار کرد: این آزادراه در امتداد کریدور شمال به جنوب کشور قرار داشته و بندر انزلی را به بند امام(ره) متصل می‌کند.

وی، فازهای دوم تا چهارم را از بخش‌های مهم این پروژه برشمرد و افزود: ۶۸ کیلومتر از طول مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر پروژه آزادراه خرم‌آباد-اراک بیان داشت: تاکنون ۱۷ میلیون مترمکعب خاک‌برداری انجام شده، ۶ و نیم میلیون مترمکعب خاک‌ریزی و حدود ۵۷۰ هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی صورت گرفته و ۹۰۰ هزار تن نیز آسفالت انجام شده است.

شاهوردی با بیان اینکه در این مسیر ۴ دستگاه تونل با مجموع هفت و نیم کیلومتر طول  در باند رفت و برگشت قرار دارد، گفت: همچنین ۱۵ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۷۸ متر و ۲۰۲ پل کوچک با طول ۵۷۰ متر و ۱۱ پارکینگ در این مسیر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد-اراک با اشاره به قرارگرفتن بزرگترین تونل آزادراهی به نام تونل پونه با طول ۳ هزار و ۲۰۰ متر و دارا بودن سه خط عبوری در لاین‌های رفت و برگشت در آزادراه خرم‌آباد-اراک، افزود: کاهش ۳۲ کیلومتری مسافت، کاهش زمان ۴۵ دقیقه‌ای مسیر و افزایش ایمنی را از مهمترین مزایای این طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه صرف شده، ضمن اینکه ارزش روز این قطعات دوم تا چهارم آزادراه بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول