اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فرهنگ و اقتصاد دو عامل موثر در رشد جمعیت محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه رشد جمعیت نیاز به فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها دارد، گفت: اقتصاد و فرهنگ دو عامل موثری در این زمینه محسوب می‌شود و بدون رفع مشکلات اقتصادی امکان باروری کم است.

فرهنگ و اقتصاد دو عامل موثر در رشد جمعیت محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فاری از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جلسه کارگروه فرزند‌آوری و رشد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت کاهش رشد جمعیت و کهولت سن در دنیا به یک معضل تبدیل شده است و کشور ما نیز به سمت سالخوردگی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: افراد سالخورده نیاز به مراقبت دارند و افزایش میزان سالخوردگی جمعیت در کشور ممکن است، مشکل‌ساز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: خانواده‌هایی که علاقه‌مند به بچه‌دار شدن هستند و با مشکلات ناباروری و هزینه‌های بالای درمان مواجه هستند؛ خوشبختانه در حال حاضر خدمات ناباروری مشمول بیمه شده است.

وی رشد جمعیت را نیازمند فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها دانست و گفت: اقتصاد و فرهنگ دو عامل موثری در این زمینه محسوب می‌شود و بدون رفع مشکلات اقتصادی امکان باروری کم است.

مرادی خاطرنشان کرد: باید بیش از اینکه بر فرزندآوری تاکید شود شرایط را فراهم کنیم و با اهدا بسته‌های تشویقی به خانواده‌ها آن‌ها را تا ترغیب کنیم و همچنین با فراهم ساختن شرایط اقتصادی مناسب برای ازدواج جوان ها ، میزان ازدواج و رشد جمعیت را در کشور افزایش دهیم.

مرادی، ارائه تسهیلات فرزند‌آوری به خانواده‌ها و کمک خیرین در راستای رشد جمعیت، حمایت خیرین از هزینه‌های درمان ناباروری از راهکارهایی دانست که در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

پرستو عباسپور مشاور رئیس دانشگاه و مسئول دفتر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز، گفت: این نشست در راستای برنامه صیانت از جمعیت ابلاغی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور جلب مشارکت تمامی ذینفعان و گروه‌های شاخص در جهت رشد جمعیت برگزار شده است.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی ویژه‌ای توسط اعضای کارگروه در راستای صیانت از جمعیت تدوین شده است و فعالیت‌های کارگروه بر مبنای آن پیش می رود.    

گفتنی است، انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای شناسایی علل و عوامل موثر بر وضعیت موجود، تسهیل شرایط ازدواج برای دانشجویان، ارتقا کیفیت خدمات به دانشجویان متاهل، راه‌اندازی و تقویت سمن‌های خیریه جهت فعالیت در این راستا، تقویت مراکز درمان ناباروری، برگزاری جلسات آموزشی و آگاه‌سازی مخاطبین در خصوص مشکل کاهش رشد جمعیت از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول