اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مهرماه؛ آغاز عملیات لوله‌گذاری خط انتقال آب از خلیج‌فارس به خراسان‌جنوبی

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم و چهارم انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و خط انتقال خراسان‌جنوبی نیز در مهرماه سالجاری آغاز می‌شود.

مهرماه؛ آغاز عملیات لوله‌گذاری خط انتقال آب از خلیج‌فارس به خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: پس از تلاش‌های بسیار و پیگیری مجدانه و برگزاری جلسات متعدد با مدیران عالی وزارت نیرو و مسئولان عالی استان خراسان‌جنوبی موفق شدیم مصوبه بهره‌مندی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان از خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران را اخذ و نهایی نماییم.

وی بیان داشت: همچنین در دیدار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وضعیت کم‌آبی در استان خراسان‌جنوبی اشاره و از رئیس جمهور منتخب درخواس کردیم برای این موضوع تدبیر ویژه و فوری اندیشیده شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: خط انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران، انقلابی بزرگ در عرصه تأمین آب صنایع و شرب مردم ساکن در استان‌های کم‌آب رخ خواهد داد.

نصیرایی تصریح کرد: عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم و چهارم انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و خط انتقال خراسان‌جنوبی نیز در مهرماه سالجاری شروع و براساس برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار در ۳ سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب با ای سی (EC) حدود ۴٠٠ از دریا به فلات مرکزی منتقل می‌شود و در برابر ای سی ۱٠٠٠ آب فعلی از ارزش بالایی برخوردار است، تبیین کرد: با افتتاح خط اول انتقال آب از خلیج‌فارس به استان‌های کرمان و یزد و رونمایی از خطوط دوم، سوم و چهارم این ابَرپروژه ملی، توسعه این طرح وارد فاز جدیدی شد تا علاوه بر تأمین آب صنایع و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان نیز از منابع آبی سیراب شوند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: خط دوم طرح ملی انتقال آب از خلیج‌فارس به استان‌های کرمان، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی خواهد رسید و حجم سرمایه‌گذاری خط دوم به طول یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر به ۴۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد و سهم خراسان‌جنوبی از این آب به صورت قطعی ۶٠ میلیون مترمکعب و تا حدود ۱٠٠ میلیون مترمکعب امکان افزایش دارد.

نصیرایی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت انتقال آب خط دوم ۲۳۰ میلیون مترمکعب در سال است که اشتغالزایی آن در دوران ساخت به ۳۰ هزار نفر می‌رسد و مدت زمان اجرای طرح ۶۰ ماه برآورد شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول