اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شرط گذاری بایدن برای مردم آمریکا؛ تزریق واکسن یا پروتکل‌های سختگیرانه

بی‌میلی‌ آمریکایی‌ها برای دریافت واکسن کرونا، رئیس‌جمهور این کشور را بر آن داشته است تا شرایطی را به منظور وادار کردن آن‌ها به واکسینه شدن معین کند.

شرط گذاری بایدن برای مردم آمریکا؛ تزریق واکسن یا پروتکل‌های سختگیرانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بالا رفتن مجدد آمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده و افزایش بی‌میلی آمریکایی‌ها برای تزریق واکسن «کووید-۱۹»، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را بر آن داشته است تا تمهیداتی را برای ترغیب مردم این کشور به تزریق واکسن در نظر بگیرد که از آن جمله می‌توان به اجباری شدن تست هفتگی کرونا برای کارکنان دولت و ارائه پاداش ۱۰۰ دلاری به هر آمریکایی که حاضر به دریافت واکسن کرونا شوند، اشاره کرد.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، بایدن اخیراً شماری از گام‌هایی را اعلام کرد که دولت وی برای ترغیب تعداد آمریکایی‌های بیشتر به تزریق واکسن و کاهش شیوع کروناویروس در ایالات متحده تعبیه کرده است.

از جمله اقداماتی که دولت بایدن در نظر گرفته است، ملزم کردن تمامی کارکنان فدرال دریافت واکسن کرونا است و در غیر این صورت مجبور به پذیرش پروتکل‌های سختگیرانه خواهند شد.

طبق این گزارش، بایدن همچنین به فرمانداران ایالات آمریکا پیشنهاد کرد که برای تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا، به هر نفر ۱۰۰ دلار پاداش بدهند.

طبق گزارش سی ان ان، اقدامات جدید دولت بایدن در شرایطی صورت می‌گیرد که تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا و آمار مرگ و میر مرتبط با این ویروس مرگبار در ایالات متحده مجدداً سیر صعودی در پیش گرفته است و مقام‌های آمریکایی می‌گویند که اکثر قریب به اتفاق افرادی که میزان ابتلا در آن‌ها شدید بوده است، واکسن دریافت نکرده‌اند.

بایدن پنجشنبه هفته گذشته طی یک سخنرانی برای ترغیب مردم کشورش به دریافت واکسن کرونا گفت: «این تراژدی آمریکا است. مردم در حال مرگ هستند و خواهند مرد و نباید بمیرند. اگر واکسینه نشدید، لازم نیست بمیرید. اخبار را بخوانید. داستان‌هایی از بستری شدن بیمارانی در بیمارستان می‌بینید که واکسن نزده‌اند و در حالی در تخت‌های بیمارستان دراز کشیده‌اند که در حال مرگ بر اثر کووید-19 هستند».

بایدن تصریح کرده است آن دسته از کارکنانی که حاضر به دریافت واکسن کرونا نشوند، «صرفنظر از موقعیت جغرافیایی‌اشان، فاصله فیزیکی با سایر کارکنان و مراجعه‌کنندگان، ملزم به استفاده از ماسک در محل کار هستند و هر هفته یا دو بار در هفته باید مورد آزمایش قرار بگیرند و در معرض محدودیت‌های سفرهای رسمی قرار می‌گیرند».

بنا بر گزارش شبکه بی بی سی، تنها ۴۹ درصد از بزرگسالان در آمریکا به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و در ایالات شمال شرقی همچون مریلند، این آمار بالای ۷۰ درصد و در ایالات جنوبی و غربی زیر ۴۰ درصد است.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است که اقدامات جدید در پی شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده صورت می‌گیرد و می‌گوید که عدم تمایل آمریکایی‌ها به دریافت واکسن کرونا موجب شده است که شیوع نوع دلتای کرونا در آمریکا تسریع پیدا کند.

بسیاری از مردم آمریکا بر این باورند که واکسن‌های کرونا تأثیری ندارد و حاضر به دریافت واکنس کرونا نیستند.

بنا بر گزارش بی بی سی، در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۶۰ هزار آمریکایی به کرونا مبتلا می‌شوند و هر هفته نیز دو هزار نفر از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند و این آمار طی سه ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۷۸ هزار و ۱۷۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۴ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۱۹۸ مورد رسید و از این میان ۳۲۱ نفر نیز در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلای به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا به ۶۱۳ هزار و ۱۵ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول