اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌ آموزشی و علمی محور رایزنی وزرای آموزش روسیه و آسیای مرکزی

وزرای آموزش کشورهای روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان در مورد توسعه همکاری‌های آموزشی، اجتماعی و کمک‌های بشر دوستانه تبادل نظر کردند.

همکاری‌ آموزشی  و علمی محور رایزنی وزرای آموزش روسیه و آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «بولات بیک کوپشف» وزیر آموزش و فرهنگ قرقیزستان به صورت ویدئو کنفرانس با «سرگئی کراوتسوف» وزیر آموزش و پرورش فدراسیون روسیه  و «محمد یوسف امامزاد» وزیر آموزش و علوم تاجیکستان، «شیرزاد شرماتوف» وزیر آموزش ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

 در این ملاقات ویدئویی، طیف وسیعی از موضوعات آموزشی و علمی و همکاری‌های بشردوستانه و اجتماعی بین کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

کوپشف در سخنرانی خود ضمن خوش آمد گویی خاطرنشان کرد که قرقیزستان دائماً در تلاش برای بهبود و گسترش همکاری در زمینه آموزش و علم بین کشورهای برادر است.

وی آمادگی کشور خود را برای تعامل و فعالیت در زمینه‌های اولویت دار مانند ارزیابی محتوا و کیفیت آموزش ، آموزش فرهنگی جوانان ، آموزش مشترک کارکنان آموزشی، سازماندهی و اجرای همکاری‌های مشترک آموزشی و علمی اعلام کرد.

 پس از این دیدار ، طرفین توافق کردند که چنین جلساتی را به منظور توسعه و گسترش بیشتر همکاری‌ها بین دو کشور به صورت مداوم برگزار کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول