اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روش مصرف، مهمترین عامل برای بهره‌بردن صحیح از رسانه است

امام جمعه ابهر با تاکید بر وجود رابطه بین سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده از رسانه‌های مختلف از جمله فضای مجازی گفت: رژیم مصرف رسانه‌ای مهمترین و ابتدایی‌ترین عامل برای بهره‌بردن صحیح از رسانه و همچنین سلامت رفتاری است و در واقع یکی از منافع یادگیری سواد رسانه‌ای مشخص شدن رژیم مصرف رسانه‌ای افراد است.

روش مصرف، مهمترین عامل برای بهره‌بردن صحیح از رسانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با دعوت همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی به این است که همه بدانند روزی در محضر ذات اقدس احدیت حاضر شده و جوابگو خواهیم بود و لذا تقوای الهی اقتضا می‌کند که همیشه به یاد مرگ و حساب و کتاب باشیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اهمیت ولایت در سعادتمندی بشر افزود: تعریف انسان با ولایت است و انسان در سایه ولایت می‌تواند یک خانواده‌ای را تشکیل دهد و در این خانواده به اوج اخلاق برسد.

وی با درخواست از قوای سه گانه برای کمک به حفظ شالوده خانواده تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا خانواده‌ها از نظر اقتصادی و فرهنگی از هم پاشیده‌ نشوند و یکی از بسته‌های مصرفی خانواده‌ها، فضای مجازی است که متاسفانه این فضا کاملاً نابسامان بوده و خانواده‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

رحیمی ادامه داد: در سبد معیشتی زندگی خانواده‌ها باید نسبت به میزان مصرف فضای مجازی دقت لازم را کرده و این رژیم خانوادگی را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر وجود رابطه بین سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده از رسانه‌های مختلف از جمله فضای مجازی ادامه داد: رژیم مصرف رسانه‌ای مهمترین و ابتدایی‌ترین عامل برای بهره‌بردن صحیح از رسانه و همچنین سلامت رفتاری است و در واقع یکی از منافع یادگیری سواد رسانه‌ای مشخص شدن رژیم مصرف رسانه‌ای افراد است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در بین اقشار مختلف مصرف کننده‌ رسانه و فضای مجازی، خانواده و به‌تبع آن، فرزندان اعم از کودکان و نوجوانان و جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در حقیقت سؤال اساسی این است که با توجه به‌فوائد و آسیب‌های فضای مجازی، چگونه باید در عین استفاده از آن، آسیب‌هایش را کاهش و خود نیز همراه فرزندانمان باشیم؟

وی گام بعدی را در همراهی فرزندان در استفاده از فضای مجازی ایجاد اعتماد و عدم برخورد سلبی با خطاهای احتمالی رخ داده از روی فرزندانمان در این فضای رسانه‌ای دانست و تاکید کرد:  به‌خودتان قول دهید اگر با اشتباهاتی از جانب فرزندانتان مواجه شدید عصبانیت را برای حل و فصل موضوع فراموش خواهید کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول