اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش ۳۰ درصدی کشت پیاز نشایی در چادگان

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: در سال زراعی امسال ۲۱۰ هکتار پیاز به‌ صورت نشایی در بخش مرکزی و چناررود کشت‌ شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی کشت پیاز نشایی در چادگان

بختیار حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان، اظهار داشت: رعایت الگوهای کشت پیاز با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی توسط پیازکاران شهرستان چادگان باعث برداشت قابل‌توجهی از این محصول در هر هکتار می‌شود که علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان منبع درآمدی خوبی هم برای کارگران می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان در ادامه عنوان کرد: در سال زراعی امسال ۲۱۰ هکتار پیاز به‌ صورت نشایی در بخش مرکزی و چناررود کشت‌ شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن پیاز برداشت شود که قیمت هر کیلو ۴۵ هزار ریال است که به استان و اقصی نقاط کشور صادر می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: بهره‌گیری از روش‌های مکانیزه برداشت می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها باعث تشویق کشاورزان برای توسعه سطح زیر کشت محصول پیاز شود و عملکرد بالای این محصول در هر هکتار می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشت غلات باشد.

حاجتی اضافه کرد: در مزارع این شهرستان دو رقم پیاز زرد و سفید تولید می‌شود که پیاز سفید سطح بیشتری را به خود اختصاص داده است و با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان چادگان تولید این محصول از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان در پایان گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت بذر پیاز اختصاص دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ح۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول