اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نسخه «ملانوری» برای دامداران؛ خروج هرگونه نهاده دامی ممنوع!

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای تأمین نیاز دام موجود استان خروج کلیه تولیدات نهاده‌های دامی داخلی را ممنوع کردیم و از همه ظرفیت‌ها برای رفع نیاز موجود استفاده می‌کنیم.

نسخه «ملانوری» برای دامداران؛ خروج هرگونه نهاده دامی ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک عید سعید غدیر، خشکسالی و کرونا را ۲ بحران جدی و مهم دانست و اظهار داشت: برای مدیریت این ۲ مشکل اساسی، برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به ویروس کرونا و وضعیت استان، بیان داشت: به لحاظ بیماری کرونا با وجود مرز مشترک با افغانستان و به واسطه همجواری با استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان که با کرونای دلتا درگیر هستند، خوشبختانه شرایط مطلوبی داریم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آمار ابتلا و شیوع بیماری افزایشی است اما نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم، مطرح کرد: در حال حاضر ۵ شهرستان استان قرمز،  ۳ شهرستان نارنجی و ۳ شهرستان نیز زرد هستند.

عدم رعایت پروتکل‌ها در استان

ملانوری علت اصلی شیوع بیماری را عدم رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد و گفت: نرخ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی همچنین به پدیده خشکسالی اشاره کرد و بیان داشت: این بحران، اثرات جدی بر بخش‌های کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های اقتصادی و منابع آبی وارد کرده که براساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت ما قبل از فرا رسیدن فصل گرما، با راه‌اندازی قرارگاه آب استان تجهیزات و امکانات تمام دستگاه‌های اجرایی را بسیج کردیم تا در خدمت تأمین آب شرب مردم و دام استان باشند.

افتتاح ۱۸ شبکه آبرسانی تا پایان مردادماه

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: گرچه آبرسانی سیار به کیفیت آب موجود در شبکه نیست اما تمام تلاش ما این است جایی بی‌آب نماند و تاکنون ۱۲ شبکه آبرسانی روستایی در استان افتتاح و ۱۸ شبکه هم تا پایان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ملانوری به اقدامات انجام شده در زمینه تأمین علوفه دامی اشاره کرد و با تأکید بر رشد ۵ برابری آن به نسبت مدت مشابه سال گذشته، گفت: اوایل سال گذشته ماهی ۳ تا ۴ هزار تن علوفه و نهاده دامی وارد استان می‌شد اما تا همین ماه گذشته این رقم به ۲۲ هزار تن در ماه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین نیاز دام موجود استان خروج کلیه تولیدات نهاده‌های دامی داخلی را ممنوع کردیم و از همه ظرفیت‌ها برای رفع نیاز موجود استفاده می‌کنیم.

وجود ۴۰۰ تا۵۰۰ هزار دام مازاد در استان!

استاندار خراسان‌جنوبی علت اصلی بروز این مشکل را وجود ۴۰۰ تا۵۰۰ هزار دام مازادی دانست که طی سال گذشته از چرخه خارج نشده‌اند و افزود: به منظور حذف این دام مازاد با کمک جهاد کشاورزی و امور عشایری برای خرید دام برنامه‌ریزی کردیم.

ملانوری ادامه داد: طی قراردادی با استان یزد، بخشی از دام را برای کشتار و عرضه به بازار به این منطقه می‌فرستیم تا سرعت کار بالا رفته و شرایط مدیریت شود.

وی به موضوع بازار مرغ استان هم اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که شد، بازار مدیریت شده و تلاش ما بر این است که در روند جوجه‌ریزی تا کشتار و عرضه مرغ، مشکلی پیش نیاید.

شعار سال را تحقق می‌بخشیم!

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه از نتایج اقدامات ستاد توسعه خاوران گفت و تأکید کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در استان در حال انجام است.

ملانوری خاطرنشان کرد: ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه اقتصادی، ۵۰ میلیارد تومان کمک بخش خصوصی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و کوتاه شدن زمان پاسخ به استعلامات از مهم‌ترین نتایج سیاست‌های ستاد توسعه خاوران است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول