اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفیر جدید پکن: روابط چین و آمریکا در یک پیچ تاریخی قرار دارد

«کین گانگ» سفیر جدید چین در آمریکا با تاکید بر آمادگی خود برای تلاش به منظور بازگرداندن روابط دو کشور به مسیر درست گفت، روابط پکن و واشنگتن در یک پیچ تاریخی قرار دارد.

سفیر جدید پکن: روابط چین و آمریکا در یک پیچ تاریخی قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها در روابط چین و آمریکا بر سر مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و استراتژیک ادامه دارد، سفیر جدید پکن در واشنگتن درباره وضعیت کنونی روابط دو کشور اظهارنظر کرد.

«کین گانگ» سفیر جدید چین در آمریکا اعلام کرد، روابط چین و آمریکا یک بار دیگر به یک نقطه حساس و پیچ تاریخی رسیده است.

به گزارش «شینهوا»، نماینده چین در آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) به محض ورود به سفارت پکن در واشنگتن و آغاز به کار خود تاکید کرد، معتقد است که روابط دو کشور با مشکلات بسیاری مواجه است و چالش‌هایی وجود دارد اما فرصت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در روابط دو کشور هم وجود دارد.

از نظر کین گانگ، چین و آمریکا به عنوان دو کشور بزرگ دارای تاریخ، فرهنگ و نظام اجتماعی هستند و در حال ورود به یک دور جدید از اکتشاف، درک و سازگاری متقابل هستند و تلاش می‌کنند راهی برای کنار آمدن با یکدیگر در دوره جدید پیدا کنند.

سفیر چین در آمریکا گفت: «اینکه این روابط مهم (بین پکن و واشنگتن) به چه سمتی خواهد رفت برای رفاه مردم چین، آمریکا و آینده جهان حیاتی خواهد بود. مردمان دو کشور و جامعه بین‌المللی به روابط استوار، پایدار و رو به رشد دو کشور امیدوار هستند».

او ادامه داد: «همانطور که رئیس‌جمهور شی (جین پینگ) اعلام کرد، ما باید مسیرهای جدیدی ایجاد کنیم و پل‌های ارتباطی جدیدی بسازیم، مسیرها و پل‌هایی که برای عبور دادن ما از همه خطرات و چالش‌ها ضروری هستند. رئیس‌‍جمهور جو بایدن هم گفت که هر چیزی امکان‌پذیر است».

کین گانگ تاکید کرد که او از روح حاکم بر تماس تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا به مناسبت آغاز سال نوی چینی الهام می‌گیرد و برای ایجاد پل‌های ارتباطی و همکاری‌ها با همه بخش‌ها در ایالات متحده تلاش خواهد کرد.

وی افزود، با همه بخش‌ها در آمریکا به منظور بازگرداندن روابط دو کشور به مسیر درست، اطمینان از تامین منافع مشترک مردمان دو کشور، حفظ اساس روابط چین و آمریکا، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری مبتنی بر برد-برد و احترام متقابل از نزدیک کار خواهد کرد.

کین گانگ تا قبل از عهده‌دار شدن منصب سفارت چین در آمریکا، به عنوان معاون وزیر خارجه مشغول به کار بود. «کوی تیان کای» سفیر سابق چین در آمریکا اخیرا از منصب خود کنار رفت و به پکن برگشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول