اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

شگرد جدید برخی مدارس ایلام برای ثبت نام دانش آموزان/ ثبت نام به شرط تامین کاغذ!

برخی مدارس ایلام به منظور ثبت نام دانش آموزان، تهیه کاغذ A4 را جزو شروط ثبت نام اعلام کرده بودند که متولیان امر این اقدام را فاقد وجاهت قانونی و تخلف به حساب آوردند.

شگرد جدید برخی مدارس ایلام برای ثبت نام دانش آموزان/ ثبت نام به شرط تامین کاغذ!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تابستان برای خیلی از خانواده‌ها با گرفتاری ثبت‌نام دانش‌ آموزانشان همراه است خانواده‌هایی که هفته‌ها درگیر پیدا کردن مدرسه دولتی با کیفیت هستند.

البته این شرایط برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند پایه تحصیلیشان را تغییر بدهند سخت‌تر از دیگر دانش‌آموزان است چرا که اولیای این دانش‌آموزان پرونده به‌ دست از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر می‌روند، مدرسه که انتخاب شد تازه خانواده وارد خان اول پذیرش دانش آموز می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است برخی مدارس در سطح استان ایلام ثبت نام دانش آموزان را به شرط تامین کاغذ مورد نیاز انجام می‌دهند شگردهای جدید برخی مدارس که به گفته مسوول بازرسی آموزش و پرورش تخلف است.

تهیه برگ A۴ جزو شروط ثبت نام!

در این خصوص م -ر یکی از اولیا دانش آموزان در گفت‌وگو با فارس گفت: برای ثبت نام پسرم به یکی از مدارس ایلام مراجعه کردم که تمام مدارک آماده بود جز تهیه ۱۰۰ عدد برگه A۴  که گفته شد برای شرط ثبت نام باید این مورد نیز تهیه شود.

وی افزود: از مسوولین بازرسی در آموزش و پرورش نیز خواستاریم نسبت به این موضوع رسیدگی کنند شاید خانواده‌ای نتواند برگه A۴ بخرد آیا باید از تحصیل باز بماند؟

مشروط کردن ثبت نام با اخذ کاغذ تخلف است

امیر مهردادی مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: به استحضار می‌رساند که مشروط کردن ثبت نام با اخذ کاغذ از دانش آموزان و خانواده‌ها، فاقد وجاهت قانونی بوده و تخلف به حساب می‌آید.

وی افزود: چنانچه مدرسه‌ای اخذ وجه و کاغذ را شرط دادن ثبت نام دانش آموز کرده باشد، این امر تخلف است و در صورت گزارش و مشاهده، برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

اخد کاغذ از دانش آموزان اجباری نخواهد بود

شیرزاد زرگوشی مسوول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش نیز بیان کرد: واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مستقر در ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان و اداره کل به تلفن ( ۳۳۳۳۲۷۷۰ ) آمادگی دریافت گزارشات مردمی برای پیگیری موضوع را دارند.

وی یادآور شد: اخذ کاغذ از اولیا برای ثبت نام دانش آموزان اجباری نیست و با مدارسی که بخواهند پافشاری کنند برخورد شفاهی و کتبی صورت می‌گیرد.

ملزم کردن آموزش و پرورش به منظور اطلاع رسانی به تمامی مدارس در قالب نامه اداری

اصلانی بازرس کل استان ایلام نیز گفت: بعد از اعلام خبرگزاری فارس همکاران مربوطه برای ثبت در سامانه و ارسال مکاتبه با حراست آموزش وپرورش و همچنین به منظور مذاکره با مدیرکل آموزش و پرورش و تاکید بر انتشار خبر روابط عمومی در رسانه‌ها در خصوص اختیاری بودن تحویل ۱۰۰ برگ کاغذ و برخورد با موارد الزامی گزارش شد و اطلاع به تمامی مدارس در قالب نامه اداری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول