اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرمازدگی و خشکسالی، کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در چناران را به همراه داشت

مدیر جهاد کشاورزی چناران گفت: سال جاری فقط ۱۳ هزار تن گندم از سوی کشاورزان شهرستان به مراکز خرید تحویل شده است که ۶۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرمازدگی و خشکسالی، کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در چناران را به همراه داشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چناران، محمدرضا روستانژاد از کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ایجاد خشکسالی و همچنین سرمازدگی سال‌ زراعی جاری، تولید گندم شهرستان  ۶۵ درصد کاهش پیدا کرد.

مدیر جهاد کشاورزی چناران افزود: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰  هکتار از اراضی این شهرستان به صورت آبی، ۲ هزار و ۵۰۰هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص داشت که از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع تاکنون حدود ۱۳ هزار تن  محصول گندم‌ تحویل مراکز خرید شده است که این میزان نسبت به سال گذشته  ۶۵ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: سال گذشته مراکز خرید ۴۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار چنارانی خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید در سال‌جاری گندمکاران چنارانی ۱۳ هزار  تن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول